Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tänkte börja med Formula-funderingar

Taggad: 

• Tänkte börja med Formula-funderingar

Publicerad av anonym-anvandare på 26 februari, 2002 vid 15:16

Har surfat på småbrädor sedan -84. Bullit hette den. Åren har gått. Gjorde ett försök att segla formula 42 i mitten av nittiotalet. Tröttnade på att det handlade mer om pumpa än att segla/plana. Provade på Laser några år men är nu nyfiken att testa Formula. Verkar som att det är mer segla nu för tiden i denna “nya” klass. Seglar fortfarande liten bräda men med två småkottar så blir tillfällena begränsade. Nu till frågan: är det något gäng som tränar regelbundet någon/några dagar i veckan som man kan hänga på (Stockholmstrakten)Funderar på att köpa en Starboard 175 och ett segel på 10 m2. Är det rätt om man väger 86 kg? Har nog inte råd med två segel i början.

anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 februari, 2002 vid 15:43

Låter som en mycket bra kombination att börja med. Du kommer garanterat att få fler dagar på vattnet.
    I stockholm finns det nog ett gäng som tränar regelbundet.
    Kolla med Ordf. i SBF Per Svanberg. Han och Jona brukar jaga vind runt holmarna.

Lycka till.

• swe876

Medlem
    27 februari, 2002 vid 07:50

Det stämmer! Per och jag samt ytterligare cirka tio gubbar seglar regelbundet runt om Stockholm. Eftersom Stockholm ser ut som det gör och vindarna skiftar i riktning brukar vi åka runt till det ställe som är bäst för dagen. Vilket ställe som gäller bestäms vanligtvis via email, SMS och telefon.

Vid Björkvik, Oxnö, Stora Värtan, Görväln, Björkfjärden (Ekerö) och Fituna hittar du normalt några av oss. Desto fler som seglar Formula desto bättre blir vi!

Har du några frågor är du välkommen att maila mig. jona@se.ibm.com

Angående bräda så seglade jag större delen av säsongen på Starboard 175 för att sen byta till 186. Kanonbrädor båda två!!! Mina är sålda men om du kan hitta någon av dessa modeller gör du ett bra köp och kommer vara konkurenskraftig 2002.

/Jona – SWE876

• swe-16

Medlem
    27 februari, 2002 vid 09:44

Som Jona precis sagt så är vi ett tiotal kring Stockholm som tränar regelbundet. Mig når du på 0733-97 13 23 eller via mail per.svanberg@se.andersen.com
    mvh
    Per

• swe-16

Medlem
    27 februari, 2002 vid 09:46

Tja Marcus! Såg inte att det var du. Som sagt har du fler frågor får du gärna höra av dig igen 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    27 februari, 2002 vid 12:06

Det dock bäst att du köper en 11kvm i så fall. 10kvm blir alldeles för litet i Formula sammanhang.
    Jag säljer en 11kvm Neil Pryde rigg om du är intresserad.

Sebastian
    skånskfransman som tränar med det övriga stockholms gänget!
    0733 116846

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tänkte börja med Formula-funderingar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.