Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tappade donkeydicken..
-
tappade donkeydicken..
Publicerad av tekkkno på 8 september, 2009 vid 09:14halo.. sist jag var ute så tappade jag donkey dicken till min bom (slingshot rev11 m2, 2008). Själva skruven är kvar som den fäster i men ”pinnen” försvann.
Någon som har en extra eller är smart och har något bra tips?
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/news/110/slingshot-rev.aspx
pjoter svarade 15 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Har själv haft en del problem med donkeydicken och vet andra som också har/haft det. Är i övrigt en mkt bra kite, men det verkar vara problem att slangen är för spröd och knäcks. Har själv kapat min kvarvarande donkey till en ngt kortare variant då jag upptäckte att den tog i selen och blev utsatt för tryck som helt enkelt knäckte den. Min är konstruerad av vanlig slang med en bit rep i stucken längst upp för att kunna böja donkeyn och sedan gjuten plast för hårdheten längst ned.
Tror du kan köpa slang, ev krympslang i lagom dimension, i med en repstump för att få fäste till skruven. Därefter epoxi eller liknande för att gjuta till den hårda änden längst ned. Långt inlägg som kanske låter krångligt men jag gillar inte hemmameck i vanliga fall… Detta känns iofs som till och med jag skulle palla att ge mig på 😉 .
/Danne
-
Köpte själv två slangar på Bauhaus i två olika dimensioner. den tunnare passade perfekt i kulan. den tjockare trädde jag utanpå för att ge stadga. Stack också in en bambubit i den del där kulan sitter för att skruven skulle fästa.
/Anders
-
TekkkNo;574125 wrote:åh bra skit där alltså.. fler tips?
Nu slapp du ju plocka bort den själv.
Om du kör urkrokat är den ju bara i vägen… -
fattar inte varför den är ivägen? har aldrig haft problem med att kroka i med en donkeydick. Svingott att ha när det är byigt å jävligt vid land eller när man ska backa upp kiten. Så sjukt störigt när man precis är påväg att backa upp kiten så lossar CL och man måste börja om igen.
Logga in för att svara.