• Publicerad av combat-4-2 på 26 mars, 2001 vid 09:10

Var i Tarifa förra veckan 2 dagar – bara på genomfart – har varit där tidigare och trott att det är ett plattvattenställe.

Men nu var det swell två dagar i rad (gubbhögt men ingen vind). Enligt sässongare o locals så hade de varit flera dagar med allt från gubbhögt till masthögt under dec,jan,feb.

Vinden lite periodvis naturligtvis, och side on, men det ger ju onekligen det här stället en annan framtoning än vad man är van vid.

Så här års är byn i Tarifa inte direkt överbefolkad.

/johan

dude svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • wolfgang

Medlem
    28 mars, 2001 vid 14:20

Jag hade tänkt att dra ner till Tarifa någon gång efter påsk förutsatt att jag
    hittar en billig flygbiljett.

Hur vindsäker är det under april-maj och hur mycket blåser det när det väl blåser?

Ska man ta med sig en liten vågbräda eller en lite större freeride?

• combat-4-2

Medlem
    28 mars, 2001 vid 14:29

kolla vindstatistiken på t ex http://www.stehlsegelrevue.de.

Då tror jag det är plattvatten m. chop som gäller nere i tarifa. De som händer i vågväg är på utsidan (västsidan) mot Atlanten. Caños de Meca osv.

/johan

• neptun

Medlem
    28 mars, 2001 vid 22:24

Hur är livet i Tarifa annars?
    Är det billigt boende o billigt foder?

Speed equals life

• combat-4-2

Medlem
    29 mars, 2001 vid 06:47

jämfört med här är det billigt, men jämfört med övriga spanien märks det att det är turistpriser. Mat är dock som i övriga spanien, mycket billigt. Surfshoparna (o det finns *många*) har samma priser som här.

/j

• dude

Medlem
    29 mars, 2001 vid 11:32

Var i Tarifa i somras, väger 70 kg och skulle ta med mig en 88liters vågbräda som jag kan köra 6.0 som störst på. Har du bil kan du välja spot om det skulle blåsa för mycket på ett ställe nån gång. Mvh, Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.