Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tarifa eller Fuerteventura i december?

• Tarifa eller Fuerteventura i december?

Publicerad av jonasm på 9 september, 2005 vid 17:52

Halloj,

tänker åka med damen o kita i slutet av december. Jag är hyfsad på att åka, hon är nybörjare.

Tarifa eller Fuerteventura har blivit kortlistade i urvalsprocessen…

1) vad kan ni rekommendera / inte rekommendera av Tarifa jmf med Fuerte i december?

2) Tips på bra hotell nära stranden tas gärna emot

3) Ska man ta med alla kitesen (har 7, 9, 12, 16)? Eller kan man lämna 16 kvm hemma?

Jonas

biorno svarade 19 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • biorno

Medlem
    9 september, 2005 vid 18:00

Kan inte rekommendera reven på fuerte, tror inte du ska lämna 16 hemma.

• skanepaul

Medlem
    9 september, 2005 vid 18:27

Flagbeach är hur bra som helst!

• biorno

Medlem
    9 september, 2005 vid 18:31

Kanske är bra vid högvatten, men inte helt nybörjar vänligt vid lågvatten.

• backe

Medlem
    9 september, 2005 vid 21:29

Äsch inte så jevla farligt, lämna 16 hemma, antingen blåser det, eller blåser det inte.

• biorno

Medlem
    10 september, 2005 vid 06:11

Om ni mot förmodan hälsar på reven så kan jag inte rekommendera Dr. Holas eller vad han hette, han har väldigt ont om bedövningssprutor och han har lite konstiga arbetsmetoder.

• mcdplb

Medlem
    10 september, 2005 vid 09:25

Har EJ varit på Tarifa men var på Fuerteventura förra sommaren. Jag är nybörjare och tyckte det var kanon när det gäller vind och förhållanden uppe i Corralejo/Flagbeach. Ibland så upplevde jag dock att det var ”TRÅNGT I VATTNET” då kände man sig ganska pressad när det for omkring fler än 100 kitare på en ganska liten yta. Nere i Sotavento so fanns det mycket mer plats samt en lagun som är bra att öva i när det är vatten i den. (Beror på tidvattnet) Det blåser ofta väldigt nere i Sotavento. Bra för dig som är duktig men om din tjej är nybörjare så? Vi bodde på ett grymt bra Hotell i Corralejo (Öppnades i April 2004) Sötvattenpool, Saltvattenpool, Tennisbanor, Squashbana…40 Euro/natt för rummet (altså inte per person). DETTA VAR DET MEST PRISVÄRDA HOTELL JAG BOTT PÅ. Corralejo har många bra surfshops, restauranger, barer och uteliv. Vi hyrde en liten bil (kostade ca 3000:- för två veckor), det kan jag rekommendera så att man kan köra till olika spots. …mmm vad mer kan vara intressant? …hmm …En Oxfile med bakpotatis och en Stor Stark fick man för 12 Euro..

Conclusion: Jag gillade Fuerteventura och min flickvän med! Båda nybörjare, som ser att ön är perfekt för erfarna kitare HÄR ERBJUDS ALLT, VIND, VÅGOR och andra utmaningar. Kanske lite tufft klimat på Flag Beach för rena nybörjare, fast vi klarade ju oss wink.gif

Vill du ha Hotell info, bilder på Hotellet som vi bodde på (ligger inte vid stranden, men vi hade ju vår lilla bil wink.gif så skriv en rad till mig!

per@jeppson.se

• mcdplb

Medlem
    10 september, 2005 vid 09:43

Tillägg till mitt inlägg ovan! Nu va vi där på Sommaren så vindförhållande är nog lite annorlunda i December. Vi hade med oss 9m2, 14m2 och 19m2…körde nästan uteslutande med 9an wink.gif Jag väger 90kg och min tjej ca 60. Skulle lämnat 19m2 hemma och tagit med en 6m2 istället!!! FAST DETTA VAR JU PÅ SOMMAREN (Juli)

• biorno

Medlem
    10 september, 2005 vid 11:23

Ja förutom spotsen som jag trodde skulle vara bättre så är det ett helgrymt place, missa inte vågsurfningen i el cotillo.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tarifa eller Fuerteventura i december?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.