Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tarifa i november??
-
Tarifa i november??
Publicerad av anonym-anvandare på 4 juli, 2005 vid 12:07Någon som vet hur tarifa fungerar i november, vill försöka för länga säsongen med en vecka, har inte mer tid/pengar så helst i europa. Fungerar grekland i November???
anonym-anvandare svarade 19 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Tarifa sägs vara bäst på våren men hösten ska funka bra också. Grekland däremot tror jag är helt fel i november, där ska man vara juni till september typ.
Det är inte många ställen som funkar i november om man inte har lite tur eller vill åka långt (WA, Maui, Egypten), Fuerte kan vara grymt i november men vinden är alldeles för osäker.Irie Man
-
ok, vindstatistiken på Tarifa ser väl så där ut! Men har inte ställen som Lefkas börjat komma igång?
/Per -
Du menar Vassiliki på Lefkas? Knappast i November skulle jag tro, men jag kan ha fel. Nu vid den här årstiden däremot så är det ett jäkla drag!
Rent generellt så är det sommarmånaderna som ofta gäller ifall man ska ha mycket och pålitliga vindar, t ex Kanarieöarna, Maui, Grekland m fl. Men kolla Sicilien, där ska det tydligen vara som bäst i November, där ska det vara rejäla vågor också vid den tiden.Irie Man
-
Gå in och se på Tarifasidorna vilken statistik de har för november. Jag har hört att det är bra i oktober. Säg gärna här hur det ser ut rent statistiskt!
-
Vindfenomenen Poniente -pålandsvind och Levante- sidvind är starkast på sommaren, inte vanligt med 3,7 i några dar. Osäkert men fina vågförhållanden på vintern.
-
statistiskt är det en djungle! en sida (daily doose…) visar att november och oktober är riktigt bra månader, andra visar att det inte händer något, mistral-club säger att det är en bra period men lite kallt (men de vill sälja!).
Helst skulle man komma i kontakt med någon som varit där under perioden, alternativt om någon har något kanon alternativ för perioden i europa eller hyfsat nära/billigt!
/P
Logga in för att svara.