Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tarifa tur och retur

• Tarifa tur och retur

Publicerad av djungelboogie på 31 mars, 2006 vid 13:52

Hej!
    Funderar på att ta mig ned till Tarifa i sommar. Är det någon som varit där och kan ge mig lite tips om när och vart man skall åka. Om man tittar på vindstatistiken så verkar juli ligga bäst till men är det inte smock fullt med tyskar i rosa neopren pannband då? Tänkte hyra utrustning där. Vilket surfcenter skall man välja? Det bästa vore om det finns nån svensk local på plats som man kan fråga…

Tacksam för alla svar.

//David.

bill svarade 18 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rlj

Medlem
    8 april, 2006 vid 13:39

Jag har varit där några år över Kristi flygare och hyrt av Club Mistral i Rancho Valdevaqueros, som jag tycker funkar kanon bra. Det är en tysk kille ”Rudi” som kör det centret, men han är kanon. Jag tror att han har varit med i några WC tävlingar.

Det ligger näst längst bort från staden.

/RLj

• kate

Medlem
    9 april, 2006 vid 14:29

Det bästa är att ta flyg till Malaga (ex sterling), och därefter ta bussen till Tarifa. Kan ta ca tre timmar. Det är ganska stora avstånd i Tarifa från staden till alla surfcenters, så att hyra en bil är inte så dumt. det finns en hel del surfcenters i området så club mistral eller spinout är bra alternativ. Gå in på tarifa.de för mer information. jag har även skrivit lite om tarifa på gwc.se.

Det är en hel del människor där under sommaren. Men området är ganska så stort. Man kan gå upp i vind och då är man i stort sätt själv! Annars kan man ta sig en liten bit upp till Bolonia. Där är det nästan folktomt
    Ha det så gött! Mvh Kate

• bill

Medlem
    10 april, 2006 vid 21:40

Kolla även in AirFrance.se (jag det ska vara .se), mycket smidig sida.
    Jag fick bäst pris där precis nu när jag bokade 11 dagar i Juli.
    Med bäst pris menar jag i.o.f.s. i kombination med anslutning från Luleå till Arlanda med SAS.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tarifa tur och retur

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.