• Tariffa

Publicerad av henric på 14 april, 2010 vid 15:43

Hej!

Jag och några kompisar tänkte åka till Tariffa i sommar. Jag tar tacksamt emot tips om vart det är smidigast att flyga, bo och surfa.
    2 st är nybörjare och vill ta kurs där nere.

Någon som har koll?

jojo_n svarade 14 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • msnthe5th

Medlem
    18 april, 2010 vid 19:35

hej,
    jag aker dit i maj, flyger till malaga, hyr bil och bor här:

TANGANA /CARAVANE,
    N340 km 76,5 / San Casiano 5, 11380 Tarifa
    http://www.tarifa.net/tangana
    http://www.tarifaweb.com/caravane
    tel :00 34 606 415 028

kan lämna rapport när jag kommer tillbaka men det verkar schysst (bra pris, bungalow pa stranden.)

pa samma strand finns adrenaline kite/spinout kite school. wavebandits finns ocksa i närheten. vet inte vilken som är bäst, men jag aterkommer.

🙂
    madelene

• kika

Medlem
    26 april, 2010 vid 20:49

Nej Henke…. följ med till Frankrike istället 🙂

Ses i helgen i Habo, vad?

• eric-s

Medlem
    15 maj, 2010 vid 16:25

hej,

nær i maj ær du i tariffa? jag tænkte åka dit på lørdag… 22 alltså. har ingen att åka med ænsålænge så vore roligt att ha någon att hænga med. hør av dig om du ær dær då

peace

eric

• krillos

Medlem
    16 maj, 2010 vid 08:40

Tja! Flyg till Malaga och hyr bil. Bo på ett hostel som heter Melting pot, precis utanför murarna till gamla stan i Tarifa. Kiteskolor finns på stranden ett par kilometer västerut.

• henric

Medlem
    9 juni, 2010 vid 11:22

Tack för svaren. Bokat nu och det blir mellan 3:e och 15:e juli. Hyrt bil och kör från flygplatsen. Vi bor i lägenhet på stranden. Los Lances heter det nog. Jag undrar om någon som varit där kan berätta vad man behöver i dräktväg? Tänkte inte släpa med en 5/3 om det inte behövs.

• neven

Medlem
    18 juni, 2010 vid 09:37

Det är nog sjukt mycket folk där runt juli, men det finns nog fortfarande delar av stranden som man får kajta på. Jag var där i februari och körde med 5/3 men det var inte kallt så förmodligen räcker det med shorty på sommaren om nåt.

• jojo_n

Medlem
    27 juni, 2010 vid 10:57

Hej Henric!!!
    Kul att ni kommer till Tarifa!!! Om ni vill ha kurs på svenska eller bara sällskap ;), så finns jag på wavebandits. /Josefine

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.