Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tariffa vintertid nov – mars?

• Tariffa vintertid nov – mars?

Publicerad av zehlertz på 8 februari, 2003 vid 14:41

Är det någon som har erfarenhet av Tariffa vintertid?

Hur är förhållanden?
    Temperatur land/vatten?
    Fungerar det att åka ner med sitt rullande surfhem?
    Vad spenderar man i snitt per dygn om man lever normalt?
    Hört att det finns en del svenska locals där nere, kanske dom kan hjälpa till med boende?

Vore jättetacksam för funderingar kring en sån resa…

*vill ha vår NU!*

anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • zehlertz

Medlem
    9 februari, 2003 vid 15:03

eller är jag helt fel ute med Tariffa?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2003 vid 16:00

http://www.tarifainfo.com

kanske ska dra dit snart och stanna, får se med studierna…

• surfmore

Medlem
    10 februari, 2003 vid 21:17

Jag var där nere -95 (dec-feb) eller nåt och det regnade nästan varenda jäkla dag, inga lätta duggregn heller direkt smile.gif. Det var visst det värsta vädret på 70 år eller nåt (mycket översvämmningar och sånt) så vi hade nog lite otur. Vi bodde i surfbuss med så allt man hade var nästan alltid blött och innertaket på bussen var helt mögligt såg vi när vi kom hem. Hur var surfet då? Jo det var faktist helt ok, man vande sig vid regnet. Vissa dagar var det till och med soligt. De dagar med lågtryck var det ofta kasst väder men det blev en del vågor och stark vind då (4.0 eller mindre). De soliga dagarna var det inte så hård vind på förmiddagarna men framåt kvällen blev den rätt stark om jag minns rätt, men det var ofta mycket chop då.
    Billig Cerveza, pasta, korv och ketchup. Man kan leva väldigt billigt där nere.

Har du budget så åk hellre till Sydafrika under den perioden, det är jäkligt mycket bättre. Levnadskostnaden där är jäkligt låg också.
    Kanariöarna är bättre vädermässigt än Tarifa, kanske mindre vind då men det är rätt skönt väder i alla fall.

• zehlertz

Medlem
    14 februari, 2003 vid 09:10

JO jag har funderat på sydafrika, har några polare som kommer hem därifrån nu. Tänkte kolla lite med dom vad man behöver för att gå runt…

Men kruxet är jag tänkt investera i en surfbuss få att jag får ut så mycket det bara går av surfet i sverige/danmark säsongen som kommer nu.

Och då spricker budgeten om jag ska klara en surfresa till sydafrika.

Det får nog i bästa fall bli en vinterresa där jag kan ta bilen…typ Tariffa, kanske ta båten över t fuerte eller GC…

Tack för svaret!!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 februari, 2003 vid 10:25

Ta bilen till tarifa, båt till fuerte eller Gc och tillbaka, låter som om det kan kosta en och annan slant det också….. jag menar soppa, vägtullar, färgebiljetter osv, jag hade dragit till SA och inte köpt någon surfbuss.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Tariffa vintertid nov – mars?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.