Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tävla i sthlm

Taggad: 

• Tävla i sthlm

Publicerad av cjs på 2 februari, 2009 vid 21:22

Tjena, har man nått att göra på en formula tävling med ett 10m2 segel under förutsättning att det blåser 8-10m/s eller mer?

Hur ser tävlingsprogrammet ut i sthlms området under 09?

cjs svarade 16 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • swe-496

Medlem
    3 februari, 2009 vid 02:27

Jag har en del formulasegel till salu…
    Se länkarna under inlägget…
    Men klart du har nått att göra på en tävling med ett 10m2 segel om det blåser de vindarna.

• johanekstedt

Medlem
    5 februari, 2009 vid 16:12

@SWE 496 528477 wrote:

Jag har en del formulasegel till salu…
    Se länkarna under inlägget…
    Men klart du har nått att göra på en tävling med ett 10m2 segel om det blåser de vindarna.

Under säsongen 2004 använde jag ett 10,5 segel som mitt enda segel och gjorde några av mina bästa resultat med det i 4 m/s, så om du inte väger jätte mycket tror jag du klarar dig långt på en 10.a. I lättvind kompenserar du för att du har mindre tryck i seglet med att du kan pumpa mer och effektivare samtidigt som kan gå högre på kryssen, därför blir skillnaden relativt liten mot större segel.

I mars kommer mellansvenska cupen datumen spikas, info läggs här:
    http://www.vindsurfing.se/joomla/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=12&Itemid=18

mvh
    swe-64 johan

• cjs

Medlem
    5 februari, 2009 vid 17:18

Skit kul, ska försöka köra lite tävlingar i år, har funderat flera år på att va med mn det har inte blivit av..

Nån som har nån skön rigg 9.8-11.0 att kränga så skicka gärna ett mail..
    mvh CJ

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA