Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › TÄVLING! Vad får jag segla på lördag?
-
TÄVLING! Vad får jag segla på lördag?
Oregistrerad svarade 18 år, 6 månader sedan 39 Medlemmar · 52 Svar
-
tror som många andra 4.7 med FSW:n… f ö tippar jag att det blir 4-*:igt…
-
S.. wrote:Badjanne wrote:Fan jag läste inte att det bara gällde DIN segling
SorryHaha Janne!
Med din vikt skulle vi behöva en matris upp till 12,5! 😀Lägg en gissning!!!
/Staffan
4,7 din sparris
-
5.2/**, S.. gillar NV och apel… kan inte bli mer än två stjärnor i läjet!
Behöver du gå ner på 4.7 blir jag besviken, Staffan är ju en stark kille! att gå ned på 4.7 skulle bara visa att du börjar bli gammal och svag 😀
-
Avancerat. Och kul.
Jag gissar 5.2 (Lejet).
Själv KOMMER jag segla fredag kväll och möjligen lördag. För säkerhets skull tog jag med lite olika prylar, Segel från 3.5-7.5, brädor från 62liter till nästan det dubbla i längder från 218 till 234 och bredder från 54-71, fenor från 19-49cm, bommar från 130-220, master från 340-460. Den som idag ger en korrekt gissning på vilken generaliserad multidimensionsvolym* den utrustning jag kör på imorgon har får en bräda.
*=produkten brädlängd*bredd*seglets mastlängd*bomlängd*fenlängd. Svaret skall anges i enheten m^6 med 10 gällande siffors noggrannhet.
-
5,7 **
Vilken jobbig prognos förresten. Man blir inte riktigt klok.
-
Ola H. wrote:Avancerat. Och kul.
Jag gissar 5.2 (Lejet).
Själv KOMMER jag segla fredag kväll och möjligen lördag. För säkerhets skull tog jag med lite olika prylar, Segel från 3.5-7.5, brädor från 62liter till nästan det dubbla i längder från 218 till 234 och bredder från 54-71, fenor från 19-49cm, bommar från 130-220, master från 340-460. Den som idag ger en korrekt gissning på vilken generaliserad multidimensionsvolym* den utrustning jag kör på imorgon har får en bräda.
*=produkten brädlängd*bredd*seglets mastlängd*bomlängd*fenlängd. Svaret skall anges i enheten m^6 med 10 gällande siffors noggrannhet.
Seglets mastlängd Ola… menar du mastlängden (340+I*30, I=0:1:4) eller luffen??
-
Jag tror att du får en dag med 5,2 och jag tror vi ska vara nöjda om vi får det med denna prognosen.
-
Ola, om du får köra på Aeron (71 cm bred, eller hur?) så får du skriva en rapport om hur den är!
-
Det var väldigt vilken respons det blev på detta inlägg! är ni så sugna på lite begagnade surfprylar eller har ni lite att göra? Ska jag säga som drog ingång detta…
Sammanställt är läget detta:
4.2 I wish! :laugh:
Lars K
Ola P
jonatan4.7 Hmmm, skulle vara mumma! 🙂
Naish
Fastforward
Surfsession
Stewens
callep
hstrom
Oåxen
Tigex
Henke201
sode
Badjanne
Gabbeb5.2 Nu börjar vi närma oss det troliga…
Mangans
Börje
Basse
Johan M
Emil H
Tall Jonny
LoLve
donpedro
Hakuna
Herodude
adde
Ola H.
Jocke G
Lajvarn5.7 Mitt mest använda segel, ni safear!
Hellgren
TaBi
Jeppepeppe
gurra1978
Pulver6.1 Ni lär ju få storvinst om jag seglar 6.1! Det har hänt två gånger hittills under ett år… :tongue:
Ian
a plusJag återkommer efter helgen med rapport och vinstutdelning!!!
Vi ses på vattnet på lördag!
/Staffan
Logga in för att svara.