Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tävlingar
-
tävlingar
Publicerad av rtotheg på 24 augusti, 2008 vid 19:45Hallå Kitesverige
Läst mycket i tråden angående Rendez vous i Varberg o det känns verkligen super att folk från vsk har tagit tag i ett sådant event och även utomstående . Att kitesverige träffas o åker tillsammans ett härligt event med fett ös o shyssta partaj på kvällarna.
Är de någon mer än jag som känner sig sjukt taggad på att dra ihop folk från olika platser över sverige o bilda klubbar eller va man ska säga o fixa events så att de kanske kan bli lite av en sverige tour av de hela ? jag känner iaf att rendez vous är sjukt inspirerande o jag menar nybörjare o även duktiga åkare från sverige lär nog vara rätt taggade på att börja åka lite tävlingar .
vi har flera härliga spots i skåne o jag tror nog att tanken finns hos många att det hade vatt sjukt nice att fixa ihopa lite events tillsammans
har snackat med en polare ett tag som jobbar för red bulls market team o han säger att skulle detta dra ihopa sig så skulle dem gärna ställa upp på att komma dit .
peace
over and outsourra svarade 16 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 34 Svar -
34 Svar
-
tycker de låter skit bra!! man kan ju använda konceptet från varberg tävligen och använda de på lite okia spots i sverige o ha en sverige tour som du säger..
-
precis , ska bara få ihop litta folk med lite krut i . tror även att blir de stort o folk börjar lyfta ögonen för de så kan ” touren ” nog bli sponsard med en hel del prylar så som ljudanläggning ÖLTÄLT o funboxes slider m.m .
Någon som är sugen på att ta tag i de här
-
Kul hade det varit med en tour i sverige. Men med tanke på hur få utövare det finns i sverige så tror jag inte riktigt på det .Dock med våra granländer så kanske man hade fått igång det hela. hade nog fått dra in snökite oxå med tankte på våra norrmän…
-
Hej Red bull Sverige
detta är inte ett mail angående SBM
utan jag hitta ingen email adress till er angående frågor osv .de är så här att Vi är ett team från skåne som sysslar med kiteboarding .
Kiteboardingen har exploderat urartat i sverige dem senaste 3 åren , o de är mycket duktigt folk där ute på stränderna var helg o i veckorna som finslipar sina tricks och åk stilar .
Vi har även en svensk representant i Pkra touren Mikael Blomvall .Nu är det så att de finns ingen direkt orginisation i svergie för att samman ordna några events för kiteboarders över sverige . Och därför har vi nu slagit ihop en grupp med bra engagerat folk som vill få fart på tävlingar o events i sverige .
varbergs surfklubb är nu dem första som tagit tag i de här o fixat ihopa ett event kallat ” rendez – vous ” som kommer bli ett fartfyllt o laddat event .
så våra ambitioner är nu då att föröska skapa en sverige tour att fixa tävligar på lite olika bra spots sverige över .
Är de här något ni skulle vara sugna på att vara med om så ta gärna kontakt med mig eller kanske kan tipsa mig om någon jag ska kontakt med o disskutera den här saken med .
Ha de kanon
Mvh / Robin Gustafsson
mobil:076 33 82 430
email: Robin_gurkan@hotmail.commail jag nyss dragit iväg till red bull för att höra om tänkbar backup . gjorde detta till vårt skolprojekt med att starta en webbradio o då kom dem o sponsra med dricka o massa annat så håller tummarna på att få lite kontakt med dem
-
Vogon Jeltz;493612 wrote:Kul hade det varit med en tour i sverige. Men med tanke på hur få utövare det finns i sverige så tror jag inte riktigt på det .Dock med våra granländer så kanske man hade fått igång det hela. hade nog fått dra in snökite oxå med tankte på våra norrmän…
de är sant men samtidigt så växer sporten hela tiden o jag tror att där växer fram många killar / tjejer som verkligen kan bli något .
Samt att vi har nära till grannländer såsom danmark finland norge osv . så tror inte att de skulle bli en total flopp .
bara ens fantasi som sätter gränser -
mm skulle va nice!! ett vanligt SM vore coolt också, dömt av knugen och pepä (förutsatt att han inte vill vara med dårå..)
-
Låter riktigt gytt! Kommer möjligen komma upp ett till event i oktober i Varberg, men inget som är säkert än.
-
fan jag menar de , är de folk som är sugna o skulle vilja ställa upp på de här så pm:a mig .
-
Danskarna har ju sin tour man skulle kunna kolla hur dom gör
Liquid force som har hand om den
-
hengo;493618 wrote:mm skulle va nice!! ett vanligt SM vore coolt också, dömt av knugen och pepä (förutsatt att han inte vill vara med dårå..)
Hengo angående ett ” sm ” så vet jag inte va de kräver osv för att man ska få kalla det ett sm … iom man måste ha en orginisation eller så . jag tycker iaf att de här kan vara en bra start på vägen till att kunna bli något iaf
-
vi nämde det lite fort på ett möte att vi skulle släppa rendez vous vidare sen så att vi v apå lite olika ställen i sverige.
men först så börjar vi lite smått så att vi inte tar oss vatten över huvudet för det är ju vårt första eventm men möjligheten finns ju vi får spana vidare på detta -
gonzo;493628 wrote:vi nämde det lite fort på ett möte att vi skulle släppa rendez vous vidare sen så att vi v apå lite olika ställen i sverige.
men först så börjar vi lite smått så att vi inte tar oss vatten över huvudet för det är ju vårt första eventm men möjligheten finns ju vi får spana vidare på dettaprecis , jag tycker att de är superhärligt att ni har tagit tag i de här . o första enventet kanske inte blir överbefolkat , men jag tror att om de är bra annordnat osv så kommer folk att prata om de o de lär växa .
Jag ställer gärna upp Gonzo på att hjälpa till om ni väljer att köra vidare med rendez vous . har en hel del kontakter va gäller sponsring osv o har inte svårt för att skaffa nya kontakter
-
men som sofia säger så blir det ett rendez vous#2 i oktober – november och då är det vågtävling och kanske wakestyle men som sagt vi börjar med nr 1
-
inegn aning, men det räcker väl med att hela kitesverige bestämmer sig för att kalla nåt SM sen blir det SM? 🙂
2002 eller när de var, då Robby Naish var här var det väl SM?
-
hengo;493633 wrote:inegn aning, men det räcker väl med att hela kitesverige bestämmer sig för att kalla nåt SM sen blir det SM? 🙂
2002 eller när de var, då Robby Naish var här var det väl SM?
sant . men som sagt jag tror att man avvaktar lite o ser hur rendez vous blir . verkar ju vara mycket folk som ska dit or am i wrong ?
jag tror dock att de behövs lite fler folk att fixa med det här att få in så mycket sponsring som möjligt o att ha bra ideer.
Logga in för att svara.