• skotten

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 21:20

I have a whole bunch of contacts that we can use if this actually comes off.. one of which is “the” redbull guy.

• rtotheg

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 21:25

skotten drag your raggy ass on to msn for gods sake ^^

• skotten

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 21:32

working on a logo for the store…. shouldnt even be in here.

• rtotheg

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 21:34

okay , well some of the boards are done , been busy all day so i couldnt call u .

lite off topic

• sourra

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 22:32

Jag är övertygad om att folk kommer pusha sig på ett helt annat sätt om det är ett antal tävlingar per år (en i väst, en i syd och en i ost t.ex.). Bara genom att titta på uppslutningen till RV1 så kan man enkelt konstatera att det finns ett sug efter att få tävla och utvecklas. Som Gonzo sa så vore det kul om vi kunde få det här till ett koncept att “låna ut”. Öland har ju bevisligen ett event-glatt gäng och i Sthlm finns det också organiserat. Ni får ta och styra nåt i söder…

• rtotheg

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 22:49
    sourra;493649 wrote:
    Jag är övertygad om att folk kommer pusha sig på ett helt annat sätt om det är ett antal tävlingar per år (en i väst, en i syd och en i ost t.ex.). Bara genom att titta på uppslutningen till RV1 så kan man enkelt konstatera att det finns ett sug efter att få tävla och utvecklas. Som Gonzo sa så vore det kul om vi kunde få det här till ett koncept att “låna ut”. Öland har ju bevisligen ett event-glatt gäng och i Sthlm finns det också organiserat. Ni får ta och styra nåt i söder…

så sant så sourra .

jag ska ta tag i de här måste bara hitta några som skulle vara intresserade av att lägga ner lite tid på att få de att funka. om vi förösker få de till att bli en tour south west o east coast så hade de varit grymt . jag är med övertygad om att folk kommer att skicka sin kiting till en helt annan nivå när man börjar tävla .

hade varit kanon om vi hade kunnat sammarbeta med både arrangemanget och sponsorer . tror verkligen att detta skulle hålla.

Btw sourra har ni tillgång till ström kan kanske fixa pa anlägging till Rv så ni får lite musik

• sourra

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 23:17

Tror Bonden har ett kraft-agg så har du ett PA som står och skräpar får du gärna ta med det upp.

För övrigt tror jag hårt på att först köra RV1 & RV2, utvärdera dessa event och sen börja jobba med att organisera en tour som man kan sjösätta under våren.

Ang. SM håller jag helt med Hengo.

Lite OT: Jag vet att förut när man gick kurs på ett visst ställe så ingick medlemskap i “svenska kiteförbundet” (eller något med liknande namn). Finns det någon rikstäckande organisation som ligger i dvala?

• haze

Medlem
    24 augusti, 2008 vid 23:36

SM får man inte kalla det. Och det har aldrig varit SM. Då Robby var här så var det en vanlig tävling.

• yann

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 06:33

Jag är inte säker men jag tror man måste vara med i Riksidrottsförbundet för att få arrangera ett SM. Fast vem bryr sig om vad det heter? Kan ju kanske vara en bra idé att gå med i Riksidrottsförbundet om man kan dra någon nytta av det. Ekonomiskt stöd, skyddande av spots o.s.v.

http://www.rf.se/

• hengo

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 06:36

Får man böter om man kaller någonting SM eller? Då robby var här var väl typ SM fast inte SM enligt svensk byråkrati? de e väl bara å bestämma sig, fuck staten!

• sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 07:44

Då får det väl bli inofficiellt SM då så kan Svenska Draksurfningssamfundet ordna officiellt SM. Gärna på en liten insjö i Medelpad.

• haze

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:02

Nej det var fortfarande inte SM när Robby var här.

Bara att kalla det Inofficiella sm. Men bättre att gå med RF då så får man bidrag som Yann skriver,,

• sourra

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:22

Typ SM skrev han ju. Inte SM. På med läsglasögonen Hasse. För övrigt är det rätt mycket meck bara med att driva en rätt liten förening så frågan är om nån orkar driva skiten på nationell nivå.

• blackadder

Medlem
    25 augusti, 2008 vid 10:53

Ja men vi börjar ju bli några små nu. Sen är det väl mer en fråga om att knyta ihop det. Men visst är det mycket meck. Ofta har man ju nån anledning att starta en sån här förening mer än att bara starta en förening (tävlingar, kommunpolitiker, etc).

• rtotheg

Medlem
    27 augusti, 2008 vid 15:04

nu har jag haft kontakt med red bull

fick svar på mailet också lyder följande :

Hej Robin

Bra initiativ, vill man ha något gjort är det lika bra att fixa en egen tour.

Tyvärr kan vi inte vara med som sponsor men när ni har slagit fast var och när dessa tävlingar ska vara så ska jag göra mitt bästa för att se till att ni kan få besök av ett wingsteam som kommer och bjuder er på extra energi! Kanske om de passar med schema och liknande går det att få vår eventbil att ta en sväng förbi och vända lite sköna plattor.

Återkom när ni har spikat något!

Hälsningar Henrik

Sourra Vill ni ha dit dem på er tävling så går de att annordna .

Free drinks for the riders and nice musik HIGH FIVE

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.