Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tävlingssugen

Taggad: 

• imported_macts

Medlem
    31 mars, 2009 vid 09:47

@Joachim_Larsson 538218 wrote:

Jag tycker faktiskt konan (aviker ganska mycket från en normal långboard) storhet är när den planar och dess otroliga, kontroll i extremt mycket vind, ducktailen gör att den håller sig på mattan att den inte lyfter och att den får extremt kort våt yta.

Ett tips testa en Kona ONE i hårdvind +8 m/s då fattar du, men som sagt allt har sina fördelar och nackdelar.

Kona ONE handlar primärt om ONE design Sailing… vilket är possitivt för alla, må bäste brädseglare/vindsurfare vinna….. gammal som ung, tung som lätt…alla kan vara med.

Vi syns på vattnet……kanske med en slalom, formula, våg eller en långboard.

Länge leve windsurfingen…..

Kommer du ner till Öland/Böda med ett gäng Kona? vor lite kul att testa…

• rasmus_w

Medlem
    31 mars, 2009 vid 10:34

Kona ONE handlar primärt om ONE design Sailing… vilket är possitivt för alla, må bäste brädseglare/vindsurfare vinna…..

Nu vill jag klyva hår igen. One design är positivt för en del, för andra är det positivt att kunna välja material. Det positiva är att det numer finns materialklasser OCH entypsklasser. Det har varit rätt mycket antingen eller i vindsurfingens historia.

• swe-31

Medlem
    31 mars, 2009 vid 14:13

Nu finns en ny uppdaterad ”Formula guide 2009” på Svenska vindsurfingförbundets hemsida. Skriven av några av Sveriges bästa formula seglare.
    Kolla under Formula länken
    :laugh:

• joachim_larsson

Medlem
    31 mars, 2009 vid 16:28

@MacTS 538219 wrote:

Kommer du ner till Öland/Böda med ett gäng Kona? vor lite kul att testa…

Självklart kommer man på sådanna roliga events…

Där ska vi köra speed men kona och få vingar ute på havet (Lundell) har med lite annat lullul också….

• joachim_larsson

Medlem
    31 mars, 2009 vid 16:28

@SWE-31 538243 wrote:

Nu finns en ny uppdaterad ”Formula guide 2009” på Svenska vindsurfingförbundets hemsida. Skriven av några av Sveriges bästa formula seglare.
    Kolla under Formula länken
    :laugh:

Bra jobbat Dala…..

• swe-496

Medlem
    31 mars, 2009 vid 17:54

Jag tycker faktiskt konan (aviker ganska mycket från en normal långboard) storhet är när den planar och dess otroliga, kontroll i extremt mycket vind, ducktailen gör att den håller sig på mattan att den inte lyfter och att den får extremt kort våt yta.

Ett tips testa en Kona ONE i hårdvind +8 m/s då fattar du, men som sagt allt har sina fördelar och nackdelar.

Kona ONE handlar primärt om ONE design Sailing… vilket är possitivt för alla, må bäste brädseglare/vindsurfare vinna….. gammal som ung, tung som lätt…alla kan vara med.

Vi syns på vattnet……kanske med en slalom, formula, våg eller en långboard.

Länge leve windsurfingen…..

Med hårdvind menar jag inte 8m/s utan runt 14m/s som jag skrev;). Men ska bli kul att testa en Kona nere på Böda om tillfälle ges.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

16 av 21 svar mars 2009
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA