Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Team rider efter nybörjarkurs?!?
-
nundy;666764 wrote:Håller fullständigt med Pepä. Jag tycker allvarligt talat det finns så sjukt många matrialbögar i denna sporten, varför inte hålla sig till en kite som man trivs med tills den går sönder eller av säkerhetsskäl inte går att köra längre?? Vi på begagnatmarknaden klagar inte. En vegas från 2006 står bra mot dagens c-kites.
Ställer mig fortfarande väldigt frågande till om denna rabatt/giveaway skulle hjälpa någon till att bli bättre, i slutändan handler det ju nästan bara om antalet dagar på vattnet. Och självklart kan man då inte bo i stockholm!!Läs ditt eget inlägg igen och tänk efter lite.
-
Folk som kallar det här ”war” eller ”storm” har aldrig sett Steffo i all sin prakt. Tycker mest detta utvecklade sig till en ganska intressant diskussion om den konstiga teamåkarkulturen vi har inom kite-Sverige.
-
SkånePaul;666856 wrote:Läs ditt eget inlägg igen och tänk efter lite.
Hehe.. var tvungen att läsa 3 ggr. Det börjar bli sent igen.
-
Jag tänkte mest att må hända har det inte hänt så mycket på C kite sidan men definitivt på SLE/hybrid sidan! Så det måste ju komma nya grejer! 🙂
Man får ju tänka att en teamåkare fungerar som en säljare och det enda sättet för en leverantör att ”betala” den säljaren är genom nån bra deal, några andra sätt finns inte.
-
varför inte satsa hårt på några få duktiga som verkligen kan promota sporten istället för att ha en jeffla massa som gör backrolls med kiten 12 o’clock och låga tyskhopp? grejen med team är väl att konsumenter ska bli inspirerade och imponerade av teamåkarnas prestationer och jag kollade precis på kitestoked’s film. inte för att vara sån men jag tror att det hade varit bättre för försäljningen om man skitit i filmen.
-
Mer goa amatörfilmer finner ni på http://www.kitestoked.se/category/filmer.aspx
Vad faan gnäller alla över, det är lätt att bli teamåkare i Sverige och vi har en mycket bra andrahandsmarknad med brett utbud.
Ut och surfa med er era bittra jävlar…
-
jakobb;667022 wrote:varför inte satsa hårt på några få duktiga som verkligen kan promota sporten istället för att ha en jeffla massa som gör backrolls med kiten 12 o’clock och låga tyskhopp? grejen med team är väl att konsumenter ska bli inspirerade och imponerade av teamåkarnas prestationer och jag kollade precis på kitestoked’s film. inte för att vara sån men jag tror att det hade varit bättre för försäljningen om man skitit i filmen.
Vi måste nog skilja på teamriders och teamriders också, tror mer våra svenska teamriders fungerar som säljare på lokal nivå som sagt, mycket i samband med kurser.
Sen får dem riktiga stjärnorna promota utrustningen internationellt som Hadlow, Len10, TheKnife m.fl gör dagligen.
Flertalet av våra nybörjare köper beg. kites och brädor, beg. marknaden är ju som Pepä säger: GRYM!
-
mjersen;666774 wrote:jag håller med alla!
Jag håller inte med någon i denna tråd, alla förutom dig Marre =)
-
Älskar att läsa i kite-trådar här på surfzone, blir aldrig besviken.
-
sluta teori runka och ut o kör…. Tycker att det är skitbra att satsa på den nya generationen.
-
Jag fattar inte, är det någon som gnällt i den här tråden? Inte vad jag ser iaf.
Logga in för att svara.