Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Team rider efter nybörjarkurs?!?

  • skanepaul

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 18:34
    nundy;666764 wrote:
    Håller fullständigt med Pepä. Jag tycker allvarligt talat det finns så sjukt många matrialbögar i denna sporten, varför inte hålla sig till en kite som man trivs med tills den går sönder eller av säkerhetsskäl inte går att köra längre?? Vi på begagnatmarknaden klagar inte. En vegas från 2006 står bra mot dagens c-kites.
    Ställer mig fortfarande väldigt frågande till om denna rabatt/giveaway skulle hjälpa någon till att bli bättre, i slutändan handler det ju nästan bara om antalet dagar på vattnet. Och självklart kan man då inte bo i stockholm!!

    Läs ditt eget inlägg igen och tänk efter lite.

  • pepa

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 22:28

    Folk som kallar det här “war” eller “storm” har aldrig sett Steffo i all sin prakt. Tycker mest detta utvecklade sig till en ganska intressant diskussion om den konstiga teamåkarkulturen vi har inom kite-Sverige.

  • nundy

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 23:02
    SkånePaul;666856 wrote:
    Läs ditt eget inlägg igen och tänk efter lite.

    Hehe.. var tvungen att läsa 3 ggr. Det börjar bli sent igen.

  • skanepaul

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 06:35

    Jag tänkte mest att må hända har det inte hänt så mycket på C kite sidan men definitivt på SLE/hybrid sidan! Så det måste ju komma nya grejer! 🙂

    Man får ju tänka att en teamåkare fungerar som en säljare och det enda sättet för en leverantör att “betala” den säljaren är genom nån bra deal, några andra sätt finns inte.

  • jakobb

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 19:02

    varför inte satsa hårt på några få duktiga som verkligen kan promota sporten istället för att ha en jeffla massa som gör backrolls med kiten 12 o’clock och låga tyskhopp? grejen med team är väl att konsumenter ska bli inspirerade och imponerade av teamåkarnas prestationer och jag kollade precis på kitestoked’s film. inte för att vara sån men jag tror att det hade varit bättre för försäljningen om man skitit i filmen.

  • stebe

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 19:36

    Förtår mig inte på denna bitterhet, ut och surfa med er.

  • stebe

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 19:47

    Mer goa amatörfilmer finner ni på http://www.kitestoked.se/category/filmer.aspx

    Vad faan gnäller alla över, det är lätt att bli teamåkare i Sverige och vi har en mycket bra andrahandsmarknad med brett utbud.

    Ut och surfa med er era bittra jävlar…

  • skanepaul

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 20:28
    jakobb;667022 wrote:
    varför inte satsa hårt på några få duktiga som verkligen kan promota sporten istället för att ha en jeffla massa som gör backrolls med kiten 12 o’clock och låga tyskhopp? grejen med team är väl att konsumenter ska bli inspirerade och imponerade av teamåkarnas prestationer och jag kollade precis på kitestoked’s film. inte för att vara sån men jag tror att det hade varit bättre för försäljningen om man skitit i filmen.

    Vi måste nog skilja på teamriders och teamriders också, tror mer våra svenska teamriders fungerar som säljare på lokal nivå som sagt, mycket i samband med kurser.

    Sen får dem riktiga stjärnorna promota utrustningen internationellt som Hadlow, Len10, TheKnife m.fl gör dagligen.

    Flertalet av våra nybörjare köper beg. kites och brädor, beg. marknaden är ju som Pepä säger: GRYM!

  • larssa

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 22:22

    Varför läsa böcker när det finns Steffo?

  • gh0st

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 00:55
    mjersen;666774 wrote:
    jag håller med alla!

    Jag håller inte med någon i denna tråd, alla förutom dig Marre =)

  • m3lk3r

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 01:00

    Älskar att läsa i kite-trådar här på surfzone, blir aldrig besviken.

  • lance

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 10:20

    Jag håller bara med Stebe….

  • svinet

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 11:42

    sluta teori runka och ut o kör…. Tycker att det är skitbra att satsa på den nya generationen.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 12:05

    kanske är det en fråga om heder!

  • pepa

    Medlem
    24 augusti, 2011 vid 15:15

    Jag fattar inte, är det någon som gnällt i den här tråden? Inte vad jag ser iaf.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Team rider efter nybörjarkurs?!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.