Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team weed speed tråden

• marden

Medlem
    1 september, 2011 vid 13:55

nu är jag inte helt insatt i poängräkningen,men förlorade inte weed hela månaden med 220m i för lite i distans…
    man ska alltid ta en sväng till 🙂

• jester

Medlem
    1 september, 2011 vid 13:58

Så blev det denna gång. Dock har vi en gubbe som körde över 13 mil denna dag på västkusten som lider av seriös GPS-allergi… 🙂 Och då Erik körde dryga 11 mil… West Coast Speed får lobba lite mot denna 13-mils gubbe… 😀

• tobhed

Medlem
    1 september, 2011 vid 14:03

ja, ja… vi är i vilket fall bättre än er internationellt 🙂

• mattias-j

Medlem
    1 september, 2011 vid 16:13
    Jester;668163 wrote:
    Så blev det denna gång. Dock har vi en gubbe som körde över 13 mil denna dag på västkusten som lider av seriös GPS-allergi… 🙂 Och då Erik körde dryga 11 mil… West Coast Speed får lobba lite mot denna 13-mils gubbe… 😀

Köp en GPS och tvinga den på honom 😀

• klang

Medlem
    1 september, 2011 vid 16:59
    Mården;668162 wrote:
    nu är jag inte helt insatt i poängräkningen,men förlorade inte weed hela månaden med 220m i för lite i distans…
    man ska alltid ta en sväng till 🙂

Jag skulle snarare säga att west gjorde en enorm insats och seglade de där extra 220m, heja west… Nästa månad… Då har jag beställt chop till ankdammen… Och weed vinner

• marden

Medlem
    1 september, 2011 vid 17:35
    Mattias J;668182 wrote:
    Köp en GPS och tvinga den på honom 😀

Jag tror nog att han redan har en gps…

• glader

Medlem
    4 september, 2011 vid 18:53

Jag är grymt svag för ostron och skumpa! Seriöst, jag trodde inte att jag hade något att bidra med, men är det ett bidrag att köra långt också? Fiskebäck var väldigt stökigt på söndagen och jag hade dåliga tider på allt, inkl timme & alfa. Hade en topp på 34knop i Shitbay i en regnskur, men på öppet hav kom jag aldrig över 30. Kan f.ö. tillägga att efter 143km på söndagen, vind på mån & tis så räknade jag in 6 vattenblåsor på ena handen och 7 på andra. Händerna är inte hela ännu.

• jester

Medlem
    4 september, 2011 vid 19:03

Oh, ja! längd är lika viktigt som tex toppfart, så du skulle tillföra mycket för teamet!!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

• andersbq

Medlem
    4 september, 2011 vid 19:10

Ygge, i vårt lag så är Maria vår ryggrad i alfa, för hon är den enda som kan gippa snabbt, men du kan ju både åka långt och gippa. Det är värt minst lika mycket som toppfart.

• glader

Medlem
    4 september, 2011 vid 19:20

Känns förstås smickrande att ni ber mig vara med, så “count me in” då. Vad innebär det att det är bra att åka långt? Bra att åka långt vid enskilt tillfälle eller totalt per månad? Sedan lägger jag in en brasklapp om att jag kör i Fiskebäck för att det är närmast (plus slipper sjögräsfena, plus varmdusch etc) och inte jagar plattvatten. Hoppas inte på några snabba tider i vare sig alfa eller timme från mig. Det är oftast alldeles för stökigt.

• jester

Medlem
    4 september, 2011 vid 20:26

glader: Kolla förra månadens resultat; http://gpsteamchallenge.com.au/rankings?country=14&month=08&year=2011

Man räknar helt enkelt ihop positions.poängen för dom 6 grenar (som alla är lika mycket värda), och det är alltså ett medel på 2gubbars (eller gummor) prestation på samma dag som gäller, men det krävs inte att det sker på samma ställe.

• joth

Medlem
    6 september, 2011 vid 09:20

Jaha, idag får vi se om det kan bli lite september resultat i Habo.

• tobhed

Medlem
    6 september, 2011 vid 10:48

kör så det ryker =)

• kinetic

Medlem
    6 september, 2011 vid 10:58

Joth: Kollade på bojk.se…Habo ser perfekt ut idag. Snabbaste vindriktningen (syd), rätt lågt vatten verkar det vara oxå, och inga vågor. Du kommer ha 35+ i topp idag:)

• klint

Medlem
    6 september, 2011 vid 11:31

@Team Weed

Har en GT 31 eller vad den nu heter liggandes som bara samlar damm. Verkar kul med er team tävling och kan tänka mig att strappa on GPS:en för vad det nu kan vara värt. Har ni plats för ytterligare en åkare ?

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Team weed speed tråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.