Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Teamåkare?
-
Teamåkare?
Publicerad av sourra på 28 augusti, 2008 vid 21:14Tycker det smygpimpas friskt här på Steffo. Vem är egentligen en teamåkare?
roland svarade 15 år, 7 månader sedan 28 Medlemmar · 73 Svar -
73 Svar
-
På sista alternativet ska det såklart stå “Oavsett om man anger i sin signatur var man har sin lojalitet/sitt kompispris eller ej”
-
Har du missat att så gott som alla teamåkare har som enda motprestation att vara högljuda på steffo? Ingen idrottsmässig prestation nödvändig.
De som verkligen kan åka (och är teamåkare) hörs ganska sällan här på forumet…….
Det är det som är så tråkigt att se.. det finns folk som åkmässigt är i svensk elitnivå, och borde vara sponsrade, men de har inte lust/ork/tid/möjlighet/personlighet och är inte sponsrade. Därimot företagsamma åkare, som kört en säsong och har rätt munväder kör på billiga grejor och snackar bra om märken, utan att veta skit om kite.
-
ett team är ju ett team som blir sponsrat som ett team o inte individuellt , eller så funkar de i motocross iaf o snowboard . många som utger sig vara ett team för att dem är polare o alltid åker med varandra , Men ett äkta ” team ” anser jag vara när dem blir sponsrade som ett team
-
Nej Bohm, jag har inte missat det men heller inte fokuserat på det. Tycker bara att det borde framgå varför vissa snackar lite varmare om somliga märken än andra.
-
Ok du tycker att det är oärligt om man inte säger att man fått ett bra pris någon drake eller så för att nån gillar en? Kan hålla med men tycker inte det spelar så stor roll då man inte hade kört på dom ändå om man inte gilla dom ju.. Men jag lovar att när jag har det så kommer jag i alla fall att berätta det.
Dessutom tycker jag att det lyser igenom ganska krftigt på vissa här som inte är öppna med det. Inge som stör mig visst har du en liten poäng.
-
Om man blir väl behandlad på det stället man handlar på så vill man väl snacka väl om dem.
-
Ja Henke,det är en fråga om ärlighet och jag tycker bara man ska vara öppen med sin anknytning. Jag menar på att det finns rätt många fler som borde ange “var de kommer ifrån” än de som gör det idag. Så här i efterhand inser jag att jag utformat frågeställningen med en 4-årings verbala förmåga. Joy…
-
Det framgår ganska tydligt varje gång någon postar “Vilken kite skall jag köpa?”…
-
Precis, köp C-kite alla.
man hypar väl det man tycker är bäst för andra och för sporten. Även om dom kanske finns så är det nog få som skriker halsen av sig här inne för att de fått en billigare deal och egentligen skulle vilja köra något annat.
det skiner ju igenom rätt snabbt vilka som hypar på “KÖP DET HÄR MÄRKET DET ÄR BÄST!”sättet och vilka som tex. hypar för att de vill försöka förändra sporten mot en annan riktning än mot den gubbighetsprofil vi strävar mot idag
-
Du har nog rätt Hengo, fast bara första året de är teamnissar. Jag tror det är ganska få teamåkare som tar sig tid att utverdera konkurrerande kiter när de byter. Kanske för att deras val då är att gå från teamdeal till normaldeal.
Så effekten kan vara de kör och pratar för kiter som inte alls är så bra som de säger, bara att teamåkarna inte vet bättre för att de inte tagit reda på det.Kanske är detta vi importörers fel också, det är ju inte så många som vågar utmana andra teamåkare med att få testa deras grejjor.
Jag skulle ju aldrig köpa nått annat än jag importerar så ni kan helt bortse från mig när jag pratar om *****. Testa dom istället. Se the trouth and join the party! 🙂
-
@Milkman 495018 wrote:
Kanske är detta vi importörers fel också, det är ju inte så många som vågar utmana andra teamåkare med att få testa deras grejjor.
Bra idé!!
tycker ni borde styra upp en årlig demodagsbattle. så kan alla som gillar att diskutera LEs tjocklek kontra 5 eller 12 struttar träffas och snacka av sig lite.
-
@hengo 495021 wrote:
Bra idé!!
tycker ni borde styra upp en årlig demodagsbattle. så kan alla som gillar att diskutera LEs tjocklek kontra 5 eller 12 struttar träffas och snacka av sig lite.
Kan ju tex göras på…
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48174&highlight=demodag…iaf om man tar sig till Skåneland.
2009 siktar vi på att anordna igen fast med mindre grillkorv å mer vind!
//Fredrik
-
Nic ordnade ju en trevlig demodag för något år sedan. Då var riktigt många märken representerade i Apelviken. Var det våren 2006?
-
@kitefredrik 495025 wrote:
Kan ju tex göras på…
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48174&highlight=demodag…iaf om man tar sig till Skåneland.
2009 siktar vi på att anordna igen fast med mindre grillkorv å mer vind!
//Fredrik
hahaha skotten vad är det du har skrivit om naish??
Logga in för att svara.