Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Teamåkare?
-
@callekuling 495458 wrote:
Bajs tråd…..surfa istället….
Var jag på efterfest hos dig inatt?:confused2:
-
@debkåusf 495616 wrote:
Var jag på efterfest hos dig inatt?:confused2:
ja för fan..du stog och jibba med kitebräda i köket..hade inget grogg virke hemma så du fick en youghurt / vodka drink…smaka inte gott.
-
-
Haha, ja jävlar. Kanske borde du ändra till “Fernet – Makes you sleep with your girlfriend’s friends”
-
haha.. Sen den här tråden kom till har Naish köpt in sig i stort sett alla som pimpar på Steffo. Och så har “smyg”-delen i Smygpimpa lagst ner helt.
Det händer mycket på 9 månader. 🙂
-
Nu när vi har uppe och rört ämnet och innan det ballar ur.
Jag har ändå gått igenom en hel del av alla dessa namedrop-inlägg inför mina köp, och jag har nog aldrig sett att trådstartaren sedan gått och köpt det som majoriteten propsat på. Snarare tvärt om, man har tex enbart drivit personen till en affär med annat märke (vilket jag iof ser som bra, gå och prata med fysiska människor brukar ge mer – oavsett märke) Men eftersom denna reflektion aldrig når de mest ihärdiga inläggsmakarna, kan jag inte låta bli att undra om det faktiskt är poängen att få andra att köpa det man själv anser bäst för dem, eller om det bara handlar om att få hävda märket man själv kör – inte för personen som frågade i första hand utan för resten som läser tråden. Mer som en chans att hävda att “mitt märke är bättre än ditt märke”, men i ett klumpigt valt sammahang. Och i så fall, handlar det bara om att få kompisen att sälja mer prylar (vilket i så fall verkar slå fel) eller är det en sådan smygrivalitet/statushets här att sådant är nödvändigt?
Jag vet bara att det hela har totalt motsatt effekt på mig.jonaish;495165 wrote:Det hela är väl mitt fel, sen cabrinha-tiden har jag sålt reklamplats i min signatur!Haha, för vilket märke då? Kan ju omöjligen vara Naish eftersom det är rätt avtändande med ett märke som i så fall behöver en halvnaken tjej för att sälja? 😛
-
longer than 9 months mate… I have been riding naish two seasons now.. this thread was a dig at the fact I was riding naish, and a year on, still had my EH crash test dummy sign…
surferlove to the surfers against salesmen
-
Hur många inlägg måsta man skriva för att få rabbat?
Räcker det inte med dumma frågor som man själv svarar?
Vad hände med EH? -
nothing happened with EH.. I still think they are one of the most hardcore kites out there, the rippehr is totally in a class of its own. The only kite sticker I have on my car is an EH kiteboarding one.
When I put my store online I started working a little more with everyone else in sweden, you work out pretty fast who you want to be around and who you dont.
My decision to go with Naish was more than just about the gear, there is a real surferlove between all of the riders and Falle is one of the nicest, most genuine surfers I know. He and I both know that noone is going to get rich from doing this – its about the lifestyle.
The main problem with selling EH last year was that the prices of the kite were pretty high. I still had a lot of issues with the bar and CL, and I felt like I couldn’t make any promises to Eric as to how many I could sell when for a few thousand more – people could buy a Naish, Flexi, Best and so on… So rather than look like an ass, I didnt make a promise I couldnt keep, its not my style, you have been around long enough to know this by now dude : )
-
Milkman;539201 wrote:haha.. Sen den här tråden kom till har Naish köpt in sig i stort sett alla som pimpar på Steffo. Och så har “smyg”-delen i Smygpimpa lagst ner helt.
Det händer mycket på 9 månader. 🙂
Ett annat alternativ är ju att folk kör på grejerna för att det är bra prylar som är lätta att gilla.
Mri: Jonaishs banner är nåt som han pillat ihop själv i Paint. Om du funderar på hur Naishs marknadsföring ser ut tycker jag du ska kolla in Naish House-rullen på http://www.naish.tv istället.
Kul förresten att den här fruktsamma tråden är uppe igen.
Logga in för att svara.