Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Teamåkare?
-
Blackadder;539538 wrote:som teamåkare?
Nope. Mig hittar ni int på hemsidan, gynnar gladeligen falles affärer då jag tycker de leverar grymma kites och ett stort + för deras kundservice. Man vet vem ska ringa om man undrar något eller får problem och det värmer gott 🙂
-
_Sofia_;539545 wrote:Nope. Mig hittar ni int på hemsidan, gynnar gladeligen falles affärer då jag tycker de leverar grymma kites och ett stort + för deras kundservice. Man vet vem ska ringa om man undrar något eller får problem och det värmer gott 🙂
Ja det är skönt. Så har vi det med Surfers också.
-
Blackadder;539546 wrote:Ja det är skönt. Så har vi det med Surfers också.
Gott 😉 fint att båda ställena finns så inget monopol kan råda i sveriges surfstad. Men säger då de, jävla dollar!
-
_Sofia_;539548 wrote:Gott 😉 fint att båda ställena finns så inget monopol kan råda i sveriges surfstad. Men säger då de, jävla dollar!
Ja i år blir det dyrt att byta. Vi får se till att hålla uppe begagnatpriserna.
-
TomW;539542 wrote:Glöm inte att ägaren alltid övervarderar sin ägodelar, jämfört med köparen.
Så snart man har nåt, är den bättre än den verkligen är- man kan omöjligen vara opartisk-
Det var kanske en sanning med modifikation
-
Lite bitter stämning på kommentaren, varför ska man vara opartisk när man tycker något är bra? Man får väl be ägaren i fråga specifiera sig om varför denne tycker saken är bra och varför den passar den personen. Sen får man väl ställa sig den frågan om det passar en själv, svar på tal är ju att fråga flera och prova 🙂
-
Sofia, när du är på Torch-humör ska vi allt bytlåna kites. Är sjukt sugen på att testa din H12. Glöm inte fippla och testa olika settings.
-
sourra;494885 wrote:Tycker det smygpimpas friskt här på Steffo. Vem är egentligen en teamåkare?
Men för fan gubbar & gummor!:confused2:
Om den här “undersökningen” ska ge något av värde så är ju första steget att tydligt definiera vilka parametrar som krävs för att någon ska räknas som teamåkare, sedan göra själva undersökningen…
Ska vi då även definiera hur bra deal (rabatter) som krävs för att någon ska räknas in i gruppen och hur bra deals krävs i så fall “to sell the soul to the devil”? En indelning i kategorier kanske;-)? Nej, lägg ner…Jag vet inte säkert (talar ur egen erfarenhet), men jag tror INTE att en duktig åkare skulle välja att köra på ett märke som INTE levererar den utrustning som (team)åkaren vill ha!
M a o så är det snarare åkaren som har “bollen”. Dessutom är det väl för fn inte någon teamåkare som behöver lova att “pimpa” på nätet för att få ha kvar sin spons (hoppas jag)??!!!! En sådan sponsor skulle i alla fall jag lämna omgående och sedan tala om varför jag drog för så många jag bara kunde (enl teorin “word of mouth” minst 10 pers som i sin tur…osv).Dessutom:
En teamåkare har ju ett stort ansvar att INTE smutskasta andra märken, för det slår ju bara tillbaka på både dom själva och deras sponsor i form av låg trovärdighet, disrespekt och minskad försäljning på lång sikt.
Det är stor skillnad på att snacka skit om andra vs informera om fördelarna med den produkt man själv är expert på. I slutänden är det ändå konsumenten som ska göra valet!
Kontentan blir ju då bl a att:
En sponsor bör göra sig av med den teamåkare som snackar skit om konkurrenter, lägger ut felaktig produktinfo på nätet eller är ett dåligt föredöme på stranden och på vattnet…
Förvånad att detta inte sker oftare!
Sug på den;-)!PS.
Själv är jag sk “teamåkare” hos en av mina bästa kompisar http://www.robsport.se och vad han säljer för märken och modeller kan ni själv kolla upp, MEN jag är INTE bunden att köra på ett särskilt märke för det. Som återförsäljare kan han ju dessutom ta in i stort sett vilket märke som helst och vi teamåkare är ju bl a till för att kolla så att han har “rätt” sortiment! En bra teamåkare bör ju också bidra till att utveckla både sporten och prylarna.
Visst spelar prislappen roll även när jag väljer mellan BEST- och FLEXIFOIL-kites, MEN oavsett detta blir man ju lite av expert på båda märkena efter ett tag och man kör ju bäst på den utrustning som man “kan” bäst… I slutänden blir det så att man INTE “pimpar”, MEN däremot framför de fördelar och fakta om “nyheter” som kommer/kommit. Dessutom tycker jag att det är jäkligt roligt, men också varje teamåkares skyldighet att testa de vanligaste, samt nya märken och modeller för att kunna uttala sig, ge goda råd och ev byta till “rätt” om det skulle behövas. MERA DEMODAGAR TILL ALLA och för de märken som törs:-)!!!
DS. -
Mri;539206 wrote:Nu när vi har uppe och rört ämnet och innan det ballar ur.
Jag har ändå gått igenom en hel del av alla dessa namedrop-inlägg inför mina köp, och jag har nog aldrig sett att trådstartaren sedan gått och köpt det som majoriteten propsat på. Snarare tvärt om, man har tex enbart drivit personen till en affär med annat märke (vilket jag iof ser som bra, gå och prata med fysiska människor brukar ge mer – oavsett märke) Men eftersom denna reflektion aldrig når de mest ihärdiga inläggsmakarna, kan jag inte låta bli att undra om det faktiskt är poängen att få andra att köpa det man själv anser bäst för dem, eller om det bara handlar om att få hävda märket man själv kör – inte för personen som frågade i första hand utan för resten som läser tråden. Mer som en chans att hävda att “mitt märke är bättre än ditt märke”, men i ett klumpigt valt sammahang. Och i så fall, handlar det bara om att få kompisen att sälja mer prylar (vilket i så fall verkar slå fel) eller är det en sådan smygrivalitet/statushets här att sådant är nödvändigt?
Jag vet bara att det hela har totalt motsatt effekt på mig.Haha, för vilket märke då? Kan ju omöjligen vara Naish eftersom det är rätt avtändande med ett märke som i så fall behöver en halvnaken tjej för att sälja? 😛
Kan bara hålla med!
-
kvabbso;539614 wrote:hur var det nu igen?
rött=ironi?Inte tänkt så när jag skrivit faktiskt, MEN är det normen så ska jag ändra det… Är det vanligen så?
Förklaring:
Eftersom det blev så långt så ville jag understryka det viktigaste med feta och/eller röda bokstäver… Få orkar ju läsa allt ordentligt. -
above_the_law;539572 wrote:Men för fan gubbar & gummor!:confused2:
Om den här “undersökningen” ska ge något av värde så är ju första steget att tydligt definiera vilka parametrar som krävs för att någon ska räknas som teamåkare, sedan göra själva undersökningen…
Ska vi då även definiera hur bra deal (rabatter) som krävs för att någon ska räknas in i gruppen och hur bra deals krävs i så fall “to sell the soul to the devil”? En indelning i kategorier kanske;-)? Nej, lägg ner…Jag vet inte säkert (talar ur egen erfarenhet), men jag tror INTE att en duktig åkare skulle välja att köra på ett märke som INTE levererar den utrustning som (team)åkaren vill ha!
M a o så är det snarare åkaren som har “bollen”. Dessutom är det väl för fn inte någon teamåkare som behöver lova att “pimpa” på nätet för att få ha kvar sin spons (hoppas jag)??!!!! En sådan sponsor skulle i alla fall jag lämna omgående och sedan tala om varför jag drog för så många jag bara kunde (enl teorin “word of mouth” minst 10 pers som i sin tur…osv).Dessutom:
En teamåkare har ju ett stort ansvar att INTE smutskasta andra märken, för det slår ju bara tillbaka på både dom själva och deras sponsor i form av låg trovärdighet, disrespekt och minskad försäljning på lång sikt.
Det är stor skillnad på att snacka skit om andra vs informera om fördelarna med den produkt man själv är expert på. I slutänden är det ändå konsumenten som ska göra valet!
Kontentan blir ju då bl a att:
En sponsor bör göra sig av med den teamåkare som snackar skit om konkurrenter, lägger ut felaktig produktinfo på nätet eller är ett dåligt föredöme på stranden och på vattnet…
Förvånad att detta inte sker oftare!
Sug på den;-)!PS.
Själv är jag sk “teamåkare” hos en av mina bästa kompisar http://www.robsport.se och vad han säljer för märken och modeller kan ni själv kolla upp, MEN jag är INTE bunden att köra på ett särskilt märke för det. Som återförsäljare kan han ju dessutom ta in i stort sett vilket märke som helst och vi teamåkare är ju bl a till för att kolla så att han har “rätt” sortiment! En bra teamåkare bör ju också bidra till att utveckla både sporten och prylarna.
Visst spelar prislappen roll även när jag väljer mellan BEST- och FLEXIFOIL-kites, MEN oavsett detta blir man ju lite av expert på båda märkena efter ett tag och man kör ju bäst på den utrustning som man “kan” bäst… I slutänden blir det så att man INTE “pimpar”, MEN däremot framför de fördelar och fakta om “nyheter” som kommer/kommit. Dessutom tycker jag att det är jäkligt roligt, men också varje teamåkares skyldighet att testa de vanligaste, samt nya märken och modeller för att kunna uttala sig, ge goda råd och ev byta till “rätt” om det skulle behövas. MERA DEMODAGAR TILL ALLA och för de märken som törs:-)!!!
DS.Att ni bara orkar vara storkar!!!
Logga in för att svara.