Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Techno konfig?

• Techno konfig?

Publicerad av anonym-anvandare på 13 juni, 2000 vid 09:19

Tjenixen alla surfare!

Tänke köpa en Bic Techno 283 till midsommar, i det paket jag fått får man välja mellan 1 segel. Antingen ett 6.8 eller 7.8 segel.
    Senare kanske jag kompletterar och köper något mer segel men i början ska jag bara ha ett (tillräckligt dyrt)
    Villket bör jag ta? Eftersom jag bor i LKP kommer det mest bli roxen, sjö segling.
    Passar 283an med 150 l för mig (väger 85)?

Synns i sommar!!

//olools@hotmail.com

kapten-haddock svarade 24 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 juni, 2000 vid 09:23

Ta det största möjliga, tro mig det går åt. Detta gäller under förutsättning att
    du inte är en total nybörjare.

• dala

Medlem
    13 juni, 2000 vid 10:55

Välj 7.8 m2 seglet då det är insjösegling det handlar + att Technon funkar bättre med stora segel. Seglar själv med ett 7.4 och tycker att det är det minsta som funkar på brädan, + att 46 cm fenan som ingår är nog lite stor till 6.8 seglet.

Techno 283 är en mycket bra bräda som jag tror kommer passa dig perfekt.

Komletera med et mindre segel och mindre fena senare.

• kapten-haddock

Medlem
    13 juni, 2000 vid 13:58

Helt klart ska du ta 7.8. Köpte själv en Techno förra våren och har 80% av gångerna (Sthmls regionen) kört 8m2 segel. Med mindre fena går det att köra ner till 6.0, brädan känns dock lite orolig då, speciellt om det är mycket ”chop”. Väger själv ca 80 och Technon funkar bra, det är enkelt att dra rigg om det krävs. Brädan kanske inte planar först av alla men den är väldigt lättåkt och kul även i lite starkare vindar. Lycka till!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Techno konfig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.