Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Techno limit kol

• Techno limit kol

Publicerad av jakob_s på 23 december, 2004 vid 17:21

Hejsan.. Jag har gått och lite små funderat på att köpa en kol bom.. Funderationerna har nu accelererat och sträcker sig nu även till hurvida man kanske ska gå över till RDM master?!
    Har fått upp ögonen för techno limit då jag såg mads annonser.

Men hur är det nu med kvallan på Techno limit’s master och bommar?
    Är det bra prylar ?

Tack på förhand..

challgren svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johan

Medlem
    23 december, 2004 vid 18:20

Hej.
    Jag kör både Tecno limits kolbom och 100% kol RDM master.
    Tecno limit Costum är vad jag vet ingen kolbom och har ett ganska meckigt system för att justera längden (pushpin kanske det heter) Kolbommen har ett myket bättre system. Den bommen jag kör går från 150-210 vilket betyder att jag klarar mig med en bom för 4,2 upp till 6,8. Ang kvallen så har jag inget negativt att säga om vare sig master eller bommen.
    Lycka till
    Johan
    smirk.gif

• racso

Medlem
    23 december, 2004 vid 19:47

Kör deras 04 wave kolbom 150-210. Styv, lätt, snygg och sjukt spann.

Köp.

/Oscar

• dr-masse

Medlem
    23 december, 2004 vid 20:13

Även jag kör på en Tecno 150-210 kolis. Gillar den. Bra grepp (hårdare och bättre än på alu-bommarna), grymt spann som sagt, sjysst look, låg vikt, smidig förlängning och cool alutex…

Ett par småanmärkningar, det märks när man förlänger över två meter (inte så konstigt) och ett ledat frontbeslag vore ett extra plus. Men en bra bom är det, rätt svårslagen i sin prisklass. Klarar mig på en bom från 4.2 till 6.7, det är najs!

Bomma På!

• jakob_s

Medlem
    26 december, 2004 vid 00:20

Ett stort tack för svaren !

Det va dock lite “synd” att ingen hadde något att anmärka på..
    För nu är jag ju i praktiken tvungen att köpa..

• herodude

Medlem
    26 december, 2004 vid 03:30

fast att den inte har ledat fråntbeslag måste suga röv, jag har det, har alltid haft det och kommer alltid att ha det, iofs så är den billig, ååå en grymm bom annars har jag hört så.. men å andra sidan så har jag hört väl om local spirit me, å den har ledat frontbeslag…

• challgren

Medlem
    26 december, 2004 vid 10:00

Hej och God Jul,

Till 2005 kommer TecnoLimit med en kolbom som har ledad front + lite andra förbättringar.

Custom-bommen finns med både push-pin och med “quicklock” som på kolbommen. Den är dessutom grymt styv för att vara en alu-bom…men blir också lite dyrare…allt har en baksida 😉

Hoppas ingen tar illa upp för att jag klämmer in en liten “infomercial”…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Techno limit kol

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.