-
Teknik -Bästa sätt att konka runt surfprylarna på flygplatsen?
Det är många som är ute och flyger den här tiden på året. Och många med sina surfprylar med sig… Själv tycker jag att man börjar få kläm på tekniken med vagnar och brädor o.s.v
Grundfelet man gör att ju att lägga brädan på tvären… Enkelt att lassa många grejor på en vagn. Svårigheten kommer i att navigera sig runt. Snurr-dörrar skapar problem. Sedan blir det lite som att köra plogbil och man måste nästan ha en i sällskapet som går längst fram med en megafon…
Har man två kollin och vagnen har ett handtag kan man ju ställa segelbaggen på höjden och hänga brädan på sidan i handtaget. Ger ganska dålig balans.
Enklaste sättet för att förflytta sig långa sträckor är tyskmodellen som vi noterade på GC 99. Att tippa vagnen bakåt så att vagnen bildar ett V och lägga brädan mellan topparna på V om ni fattar?
___
VEnda problemet är att det är klurigt att stanna till och ställa ner prytlarna .. typ när man kommer fram til incheckninge. Samttidigt vill man ju ge sken av att bagaget är så lätt som möjligt på väg fram mot incheckningen för att komma så billigt undan som möjligt.
En teknik som jag behärskar fram tills det kritiska väga-surfbagaet-på-vågen momentet. Jag hade en teori om att man borde kunna lirka in en fot under brädan och försöka lyfta en del av vikten för att minska på kostnaden.. Speciellt vid incheckningen hem ifrån Marocko där Brittish Airways envisas med att ta betalt per kg…. DET är JÄKLIGT svårt att hålla ett konstant tryck .. Gate-agenten eller vad dom nu kallas undrar ganska snabbt varför vågen åker jojjo upp och ner mellan 23-30. Man kanske skulle utveckla ett stödben under baggen som man skjuter ut vid invägninsmomentet ??
Någon som har någon annan bra vagn-teknik ?? Lägger man till sambons&sonens väskor. Barnvagn och en eventuell bilbarnstol os.v. o.s.v så ökar ju svårigheten.. Kanske måste man styra runt på två vagnar samtidigt..
Logga in för att svara.