Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen "Temp" vw transporter

• "Temp" vw transporter

Publicerad av schnitzler på 17 april, 2009 vid 14:01

Har precis köpt en gammal transporter från 89. Jag har ingen instruktionsbok och jag har sökt på internet men har inte hittat något.
    Med all surfbusserfarenhet här på konfen borde någon veta. Vad gör knappen/spaken som sitter under ratten?

fastforward svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • alexander

Medlem
    18 april, 2009 vid 21:57

Jag har mekat ett par bussar men aldrig sätt en liknade kapp/spak. Jag ska titta i min verkstad handbok jag återkommer om jag hittar nåt.

• kinetic

Medlem
    20 april, 2009 vid 10:24

Kan vara tempvredet till Webasto:n o allt vad de kan heta…

• schnitzler

Medlem
    20 april, 2009 vid 18:35

alexander: hittade du något?

Kinetic: Webasto:n, vad är det?

Jag pratade med min far som trodde att det kanske kunde vara en sorts “motorvärmare” som finns på just gamla vw. kan det stämma? Det händer hursomhelst inget när jag trycker på knappen.
    //erik

• kinetic

Medlem
    20 april, 2009 vid 18:59

Webasto var/är typ nånslags “drivmedelsdriven kupevärmare”, typ Eberspächer, som var eldriven har ja för mig, inte det bästa om det är kallt ute, försvagade batteriet rätt rejält…

• fastforward

Medlem
    21 april, 2009 vid 14:05
    kinetic;541724 wrote:
    Webasto var/är typ nånslags “drivmedelsdriven kupevärmare”, typ Eberspächer, som var eldriven har ja för mig, inte det bästa om det är kallt ute, försvagade batteriet rätt rejält…

Webasto är en tillverkare av dessa drivmedelsdrivna (bensin/diesel) värmare men jag har aldrig hört talas om en eldriven sådan förut. Funkar det ens?

Till trådskaparen:
    Jag tror också det är en inställningsknapp för en webasto/ebersprächer. Typiskt används de som motor- och/eller kupévärmare. En sådan är guld värd i svenska surfbussar så försök få den att funka om du hade tänkt bo i bussen ibland.

Grattis till bussen förresten, ska du bygga inredning får du lägga upp ett par bilder

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen "Temp" vw transporter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.