• temperatur.

Publicerad av anonym-anvandare på 11 oktober, 2004 vid 12:50

Hejsan alla glada surfare. Var ute och surfade i stockholm igår och insåg efter en kort stund att det bannemej var tok kallt! När jag kom hem och kollade in termometern mätte den endast 6grader. Jag undrar nu om det är stor skillnad i köld faktor i stockholm jämfört med skåne. Funderar nämligen på att avsluta sessången om ett par veckor och undrar då om det kan vara värt att åka ner till skåne för att inte frysa om vesäntliga kroppsdela?

jonasp svarade 20 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jonasp

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 13:41

Asså lufttemperaturen kan ju ändra sig snabbt, speciellt med nordliga vindar kan det dra ner riktigt kall luft.
    Kolla observationerna på smhi:s sida så ser du temparaturer vid kusten.
    Jag tycker att det verkar lite tveksamt att åka till skåne för att få lite varmare luft (vågor och vind är ett bättre argument). just nu är det c:a 6 grader runt stockholm och c:a 9 längs skåne kusten. Tror att man kan spendera dom bensinpengarna på ngt bättre.

• g_l

Medlem
    11 oktober, 2004 vid 13:48

Om några dagar så blåser det från söder igen, då är vindarna lite varmare…

• dr-masse

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 10:15

Det är f-n svinkallt nu, -5 i morse. Inte kul alls.

Sydliga vindar, annars är det snart slut. Vart tog vinden vägen, förresten? Jo, just det. Den är ju inte i Ståkkhålm… 🙂

Värme På!

• stinger

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 10:23

Nej inge vidare! Ett par veckor till sen blir det att vinterfixa bilen=Takräcke av Rattmuff på!! laugh.gif

• ola_p

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 12:07

Svar till:

Sydliga vindar, annars är det snart slut. Vart tog vinden vägen, förresten? Jo, just det. Den är ju inte i Ståkkhålm… 🙂

[/ QUOTE ]
    Bara den kommer nästa vecka då jag är där är jag nöjd… =)
    Nä nu ska jag sätta kameran på laddning och ladd mentalt för lite schysst 4.7/4.1 segling i solsken, 10grader varmt… cool.gif

• jonasp

Medlem
    12 oktober, 2004 vid 18:55

Imorgon är värmen tillbaka. Lite skön inlandsluft från östeuropa på väg in söder ifrån. Synd att S suger på erstan, har nog inte tid att åka längre imorgon om det blir ngt överhuvudtaget.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.