Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Tenerifa, El Medano – "Chohoo" vilken resa:)

• Tenerifa, El Medano – "Chohoo" vilken resa:)

Publicerad av lidde på 3 juli, 2007 vid 21:16

Kom hem till Malmö idag från en veckas superb kitesurfing i El Medano. Det blåste fett från tidig morgon till sen kväll varje dag. Det var till och med så bra att vi kitesurfade i månskenet en mycket sen natt. Jag kan rekommendera alla att åka dit från nybörjare till avancerade åkare. Närheten till stranden, riggningsmöjligheterna, närbelägna cafeér och restauranger gjorde dagarna bredvid vattnet härligare och lättare. På vattnet var det fett ös med sjyssta vågbryt, höga hopp och gott med plats.

Tack vare Johan och Evelin som driver Chohoo i El Medano fick jag en mycket trevlig och framförallt rolig vecka. SuperRacedrottningen Evelin serverar fantastiskt Café con Lecce på morgonen och lagar smakfull och god mat. Johan som är en kanonduktig instruktör hjälper dig som vill ha en kurs. Eller så åker du bara dit och har det bra, käkar gott, trivs med människorna omkring dig, njuter av solen och kitesurfar skiten ur dig.

Bodde tillsammans med den coola popkornätande & pokerspelande killen Viktor i Chohoo’s eget mysiga näste. Träffade Kakan (The magic cookie) från Göteborg som tog kurs av Johan som gjorde imponerande 40 meter inom en imponerande kort tid, bra jobbat Kakan…

Jätteglad och tacksam till er alla som gjorde att jag fick en så otroligt bra vecka! Kommer tillbaka till er igen…

http://www.chohoo.com
    http://enkitesurfares.blogspot.com/

Hälsningar Lidde
    er egen mother fucker…

evelin svarade 17 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • casper

Medlem
    3 juli, 2007 vid 23:08

Fan va kul Lidde, det låter riktigt bra.
    Har försökt komme ner dit ett tag nu men hittar inget billigt flyg.
    Vilka flög du med?

• lidde

Medlem
    3 juli, 2007 vid 23:41

Hej!

Jag flög direktflyg beställt genom Ving med Sterling från Köpenhamn. Vill du flyga billigare fast med byte kolla med Ryanair och Spanair.

/Lidde

• eddie

Medlem
    4 juli, 2007 vid 15:56

@casper 394424 wrote:

Fan va kul Lidde, det låter riktigt bra.
    Har försökt komme ner dit ett tag nu men hittar inget billigt flyg.
    Vilka flög du med?

Sluta snåla… skaffa dig ett jobb istället så har du råd att pynta!

• evelin

Medlem
    4 juli, 2007 vid 16:44

Lidde, det var en ynnest att ha dig här. 🙂

• casper

Medlem
    4 juli, 2007 vid 21:44

Bra Lidde, ska kolla det.
    Var det lika bra som när vi var i Tarifa i valborg?

Gaylord, säg upp dig så drar jag med till Brazil sen fortsätter vi upp till Västindien å kommer hem till våren.

• lidde

Medlem
    5 juli, 2007 vid 11:18

Tjallabaam!

Det var bättre, jämnare och starkare vind i Tenerifa än den veckan jag var i Tarifa. Det blåste konstant i en hel vecka från morgon till kväll (och även på natten).
    Lidde

• eddie

Medlem
    5 juli, 2007 vid 17:19

@casper 394668 wrote:

Bra Lidde, ska kolla det.
    Var det lika bra som när vi var i Tarifa i valborg?

Gaylord, säg upp dig så drar jag med till Brazil sen fortsätter vi upp till Västindien å kommer hem till våren.

Hur försörjer vi oss?
    Langar eller prostitution?

• evelin

Medlem
    5 juli, 2007 vid 17:32

Fick just mejl om att vi får tjing på ett gäng superbilliga flygbiljetter kring augusti. 200 Euro t&r (arlanda-teneriffa)med direktflyg. Vad sägs om det?

• casper

Medlem
    5 juli, 2007 vid 19:57

Låter bra Evelin, men jag vill åka nu.
    Kanske jobbar, pluggar, åker till Brazil ellr e död i Augusti 🙂

Eddie du kan langa till mig när jag ska prostituera mig, har alltid velat bli en manwhore å då kan jag betala dig med pengarna jag får in.

Annars så finns det sjukt mycket pengar på banken, jag ringde och frågade å dom kunde inte ens svara på det för det var så mycket.

• eddie

Medlem
    6 juli, 2007 vid 12:46

Fan vilket sjukt bra upplägg!

• christianengorebro

Medlem
    7 juli, 2007 vid 17:41

Evelin när i augusti?

• evelin

Medlem
    9 juli, 2007 vid 16:02

T&R ARN-TFS-ARN:
    31/7-7/8 200€
    7/8-14/8 200€
    21/8-4/9 200€
    Det kan eventuellt finnas andra datum, mejla oss iså fall (info@chohoo.com), vi sticker till Fuerte imorgon men kollar mejlen så fort vi kan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Tenerifa, El Medano – "Chohoo" vilken resa:)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.