Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Teneriffa = offshore

• Teneriffa = offshore

Publicerad av anonym-anvandare på 18 april, 2003 vid 17:09

Är sugen på Teneriffa i sommar men har fått uppfattningen att de NO-vindar som präglar ön på sommaren ger cross-off-shore förhållanden i El Medano. Jag pallar inte med något guppande de första 500 m från stranden. Har jag rätt eller är det hyggligt drag i hela viken?

sinclair svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 april, 2003 vid 14:53

Du maste guppa/simma nagra 100 meter… Tyskarna har byggt ett surfhotell … Snacka om ironi… Annars ar det helt OK… Var daligt med vind nar jag var dar, men de som vet sager att det var maximal otur,

• larry

Medlem
    22 april, 2003 vid 12:58

Det finns två stränder (vikar) i El-Medano och en vik strax söder El-Medano som är OK för vindsurfing.

Den som nämndes i tidigare inlägget har mest vågor. (Denna vik ligger i norra delen av El-Medano. Går man ut i norra änden av denna vik är det lite sisådär med vinden pga hotellet, men går man ut i södra delen av denna vik har man drag på en gång. Man behöver dock ha lite mer koll på grejjerna i södra änden då vågförhållandena och revet kan göra launching lite knepigt. Vinden i södra delen av denna vik är side-onshore.

Nästa vik i södra delen av El-Medano har snällare vågförhållanden och aningen mindre vind. Vinden här är side-onshore.

I den tredje viken söder om El-Medano blåser det mest. Här är det plattvatten. Kan iof vara ett knepigt shorebreak men annars är det helt platt. Vinden här är sideshore till side-offshore men med vind på en gång. I den viken är det nästan aldrig någon som surfar.

Man kan också gå i på udden/piren mitt i mellan vikarna i El-Medano. Kan också vara lite knepigt men fungerar.

Du kan säkert hitta några länkar med info om du söker här på forumet.

Lycka till

/L

• sinclair

Medlem
    23 april, 2003 vid 14:50

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Teneriffa = offshore

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.