Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing tennis armbåge

• tennis armbåge

Publicerad av snygging på 25 december, 2005 vid 21:27

ngn som jag har fått tennis armbåge av för mycket kitande som jag?
    är det vila eller gyma som fan som gäller!!

johnny-utah svarade 19 år sedan 19 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • denrica

Medlem
    25 december, 2005 vid 21:47

Du saknar gamla Steffo. Därför gör det ont!

/DJ

• sky-pirate

Medlem
    25 december, 2005 vid 22:20

Har samma problem sen 8 månader.:confused2:
    Vet ej vad man skall göra, har provat det mesta. Just nu testar jag vila.

Fred

• jonaish

Medlem
    25 december, 2005 vid 22:42

Ni har aldrig testat akupunktur lr ??

.

• budokai

Medlem
    25 december, 2005 vid 23:08

om det inte funkar med NSAID piller och stretch/vila/träning/etc så gå till en läkare och få kortisonspruta och träning. det är nog inte samma sak som tennisarmbåge då det uppkomer när du böjer handen bakåt snabbt och upprepat för att vara petnoga.

• rusiak

Medlem
    26 december, 2005 vid 09:50

pierre, en gammeldansk i vardera arm och en behandling i klitta..klitmöller skulle göra dig gött 🙂

kul att ni fick köra där uppe, fotade ni ngt förresten??

//alex

• mrmille

Medlem
    26 december, 2005 vid 10:28
    snygging wrote:
    ngn som jag har fått tennis armbåge av för mycket kitande som jag?
    är det vila eller gyma som fan som gäller!!

Hade samma problem i somras
    Ställde om kiten så jag fick annat bomtryck, funkade klockrent

• luuddee

Medlem
    26 december, 2005 vid 11:03

kanske int så lätt o bli av med bomtryck om man köra urkrokat mycket.. vilket ja hoppas e anledningen till detta besvär så e det för mig iaf. . har man en kite vars bomtryck e så högt ska man nog byta..

• snygging

Medlem
    26 december, 2005 vid 11:48

gött att höra att man inte är ensam om problemet i varjefall, får väll fortsätta vila och gymma lite lätt och hålla mig ifrån kiten! Tyvär verkar man inte få någon spruta förän det påverkar vardagslivet!

• metallifredd

Medlem
    26 december, 2005 vid 12:05

att det kan bli bättre om man håller tummarna ovanpå bommen istället för under bommen. Du kan ju alltid testa. Tror fan d hjälpte mig lite.

• svinet

Medlem
    27 december, 2005 vid 22:51
    metallifredd wrote:
    att det kan bli bättre om man håller tummarna ovanpå bommen istället för under bommen. Du kan ju alltid testa. Tror fan d hjälpte mig lite.

Sedan bör man hålla tummarna på bordet o inte i byxan!
    Det är ju ett gammalt knep vid slitage. Eller vad säger du alex? Du missade julafton+juldagen i halmstad. Bra åkning!

• asger_g

Medlem
    28 december, 2005 vid 01:30
    rusiak wrote:
    pierre, en gammeldansk i vardera arm och en behandling i klitta..klitmöller skulle göra dig gött 🙂

kul att ni fick köra där uppe, fotade ni ngt förresten??

//alex

En tur til Klitmøller kan kurerer alt. 😉

• arnold

Medlem
    28 december, 2005 vid 08:06

En annan sak som är bra att tänka på är hålla armarna varma vid inflamation. Använd långarmad våtdräkt t ex.

• nils007

Medlem
    28 december, 2005 vid 11:51

Fortsätt INTE med det som genererar smärtan, då kan besvären bli mycket långvariga och intensiva. Sök upp en sjukgymnast så får du råd om träning mm mm. Använd handen genom att greppa saker med handflatan uppåt, det sparar på muskelfästet.

Mvh

Sjukgymnasten.

• gethighsports

Medlem
    28 december, 2005 vid 12:23

Har haft tennisarmbåge men inte av för mycket kitande. Gick till läkare som tryckte med fingrarna i leden tills han hittade smärtcentrum varefter han injicerade cortison precis där. Jag blev snabbt mycket bättre.

Hoppas att det löser sig.

• jps

Medlem
    29 december, 2005 vid 09:26

Ledbesvär är inte att leka med. Jag fick detta i axeln efter för mycket badmintonspel. Efter vila, stretch, vila, stretch, vila, kortisonbehandling, etc etc etc. så är det nu efter ca 2-3 år rätt OK igen 😉 Rörligheten är dock fortfarande inte 100% och smärtan kommer tillbaka då och då vid för hög/för fel belastning.

Lyssna på kroppens signaler och låt det INTE gå för långt!!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing tennis armbåge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.