Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tennis armbåge
-
Googla “tennis elbow” och du hittar amerikanska websidor med mycket vettig träning och råd. Vila först, tar Ipren, tills besvären försvinner i vardagen (typ lyfter resväska). Börja träna enligt tips från websida.
Fick tennis armbåge också, fixade det enligt ovan OCH jag justerad min bar så att jag har armarna lite mer sträckt ut under vanlig poweråkning. Vinklen mellan överarm och underarm bör aldrig vara mindre än 90 grader.
Tar det lungt i början av säsongen och rampa upp intensitet.
Om du inte tar det lungt och kör på, du kanske kan aldrig kita igen, eller ens flugfiska när du är pensionär.
TW
-
Men va fan e det med er era jävla as? Förvandlades det här till ett jävla tennisforum tillsammans med den nya bögiga looken? Om ni har fått det här av kiteboarding så är det väl för fan inte en tennisarmbåge?? Jag har haft den här åkomman och jag vet hur man blir av med det. Men det är lurigt, för om man e en mes eller en foliare så klarar man inte av kuren. Receptet är enkelt: Mer och hårdare kajting.
Vissa kanske tror jag skojar nu men icke, det här funkar. Lycka till, svin.
-
Å fy fan vad jag hatar präktige Toby. Tyskjävel.
Hoppas aset som översatte Hugos kommentarer om Peter PeeWee Flöjthuvve ser det här och lägger in det på kiteforum.com
-
konstigt att de blir så, man håller ju på me en jäla gubbsport för fan, ca 94,2% av all som åker e ju över 50..
-
Om det är så att du fått både tennis och armbåge genom att kajta mycket så är det ju bara att tacka och ta emot.
Om du däremot har drabbats av förslitningsskadan tennisarmbåge så är säkert en kombination av vila och gymträning bra för dig.
/Dr Phil
Logga in för att svara.