Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Teorin bakom spinout

• Teorin bakom spinout

Publicerad av Oregistrerad på 10 april, 2006 vid 13:20

Jag höll på mycket med vindsurfing fram till -99 och har inte seglat mer en ett fåtal ggr sedan dess. När jag höll på var spinout ett ständigt problem och hittade man väl en fena som fungerade så körde man av skiten på en sten. Nu till frågan, jag skall göra exjobb inom numeriska flödesberäkningar och funderade på uppslag till ämne när jag kom på att jag skulle kunna studera olika fentypers förmåga att motstå spinout. När jag började surfa fanns ju alla möjliga sorters fendesigner, staketfenor, bollfenor, fönsterfenor osv. Frågan till er som håller på idag är om spinout fortfarande är ett fenomen som uppträder eller är fenorna så bra designade att det är ett minne blott. Jag undrar också om det finns någon teori bakom hur en fenas design påverkar manöverbarheten. Tacksam för svar och disskusion kring ämnet.

Christofer Ivarsson, GBG

Oregistrerad svarade 19 år sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • grovagrova

Medlem
    10 april, 2006 vid 13:30

http://www.bajs.nu

Viktigt forum, vad händer

• klint

Medlem
    10 april, 2006 vid 13:51

Finns mängder teorier och information om detta, kolla exempelvis Starboad’s forum (http://www.star-board.com) och sök på spin out.

Lycka till… !

• Oregistrerad

Gäst
    10 april, 2006 vid 14:06

Bruno aka Peter Landgren

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Teorin bakom spinout

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.