Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Test av de minsta freestylewavesen

  • Test av de minsta freestylewavesen

    Publicerad av dude på 24 februari, 2006 vid 23:04

    Hej,

    Jag är ute efter att tjacka någon av de minsta freestylewavesen. Så om det är någon som vet var jag kan hitta test på JP FreestyleWave 78, Fanatic Freewave 78 och RRD Freestyle Wave 80, och någon annan som jag kanske missat, så är jag väldigt glad!

    /Niklas

    poppo svarade 18 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ola-h

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 09:31

    Ring till Surfersparadise och be att få prata med Mackan. Han kan antagligen ge minst lika bra råd som något testblaska. Det är ju extra okomplicerat i ditt val eftersom alla brädor kommer från samma leverantör.

    Jag tror även Staffan (S..) har kört alla tre fast i större versioner. Jag har dock känslan av att speciellt Fanaticen skiljer sig lite mellan 78 och de större, men det kanske Koa vet mer om.

  • tobhed

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 09:34

    Boards har testat en del av de brädor du nämner, tror t.om att det var i förra numret.

  • manno

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 11:09

    RRD Freestylewave 85l var favorit i senaste boardstestet, verkar va grym på allt i alla storlekar.

  • dude

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 11:28

    Jag har läst Boards senaste test av de respektive större modellerna; Fanatic Freewave 88, JP Freestyle Wave 85 och RRD Freestyle Wave 85. Men det är så klart skillnad mot de mindre modellerna som Ola säger.

    Den engelska tidningen Windsurf:s septembernummer 2005 lär ha ett test. Jag har inte tidningen men någon annan kanske kan scanna… Tyska Surf lär också ha testat dem i nummer 1-2 2006, liksom tyska Windsurfers sptember 2005.

    Niklas

  • koa

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 12:11
    dude wrote:
    Jag har läst Boards senaste test av de respektive större modellerna; Fanatic Freewave 88, JP Freestyle Wave 85 och RRD Freestyle Wave 85. Men det är så klart skillnad mot de mindre modellerna som Ola säger.

    Den engelska tidningen Windsurf:s septembernummer 2005 lär ha ett test. Jag har inte tidningen men någon annan kanske kan scanna… Tyska Surf lär också ha testat dem i nummer 1-2 2006, liksom tyska Windsurfers sptember 2005.

    Niklas

    Dude.
    Kolla längre ner på sidan, där är utdrag från olika tester:
    http://www.fanatic.com/en/hardware/summer/windsurf/freewave/freewave.php

  • ola-h

    Medlem
    25 februari, 2006 vid 21:14

    Dude, be Koa snällt, locka eventuelllt med ett par sexpack tjeckiskt öl, en flaska single Malt, eller försök med något annat trick och fråga om du inte kan få en repa på hans 78:a. Känns den bra är det väl bara att slå till. Jag tror inte skillanden mellan den och RRD:n är mer avgörande än att ett positivt utfall på test av den ena borde räcka för att slå till.

    Ett alternativ för vintersäsongen är annars att själv först svepa ett par sexpack tjeckiskt öl och sedan stämma träff med Koa över en flaska single malt och be honon förklara förtjänsterna med Fanatic 78:an. Det kan nog fungera det med så här i tider av vindsurfsvältföddhet.

  • dude

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:34

    Tack för tipsen gubbar! Boards oktobernummer hade test på Freewave 78:an bland en massa vågbrädor. Tyvärr har jag inte sett något test på RRD Freestyle Wave 77 eller JP FreestyleWave 78. Det skulle vara kul att jämföra. Den här Fanatic Freewave 78an verkar grymt bra i alla fall. Men jag har ett tag till säsongen börjar och funderar gärna vidare. Jag kanske kommer iväg på en veckas resa till något ställe där jag kan testa någon eller fler av dessa brädor… Vi får se!

  • dude

    Medlem
    26 februari, 2006 vid 20:46

    Jag kanske till och med skulle kunna köpa på plats. Har ni något tips på ställe nu under mars/april?

  • poppo

    Medlem
    27 februari, 2006 vid 13:21

    Glöm inte Mistrals mindre Syncro’s (http://www.mistral.com/standard.xml?vpID=14&productID=9) – grymma! Till ´06 finns den i 77 resp 83 liter. Fjolårets 82:a är sjukt skön (har för övrigt en till salu..) och funkar lika bra som hårdvindsfreestyle som lättvindsvågis.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Test av de minsta freestylewavesen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.