Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Test med FOTOGALLERI på www.surfdagboken.se
-
Test med FOTOGALLERI på www.surfdagboken.se
frippe75 svarade 19 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 24 Svar
-
Svar till:
Jag vet!!! Jag tyckte det var ganska kul faktiskt! Kolla MC:s frisyr, numera är han flummigare än någonsin!
[/ QUOTE ]
Jag gjorde samma reflektion…slutsatsen man kan dra måste bli att ju mer man vindsurfar desto flummigare blir håret?!
/CC (som ska till frisören idag, för att försöka se lite mer välartad ut)
-
Svar till:
Att du sitter på en 22″ skärm spelar väl mindre roll.. Ändra upplösningen till ex. 1024×768 så borde du se problemet???
[/ QUOTE ]
Jag kom på en annan sak. Jag kan flytta ner “knapparna” föregående och nästa samt bildnamnet så de ligger under bilden. För de behöver man inte (om man inte vill gå baklänges) – det räcker att klicka på bilden så kommer man till nästa bild. Då kommer bilden kanske upp så att man ser hela – vill man veta mer får man scrolla.
/Staffan
-
Svar till:
Sälj
NP Expression 6.1 -04 2500
NP X5 4.0m 1100
Fiberspar 4.3m QT 1200
Nautix Kolbom 145-195 900[/ QUOTE ]
Frippe din tomte! Du har ju zip koll på dina prylar!! (och det mesta andra inom surf) Din bom som du desperat försöker kränga går från 156-196cm. Det är just för att den inte funkar till små segel som du köpte en ny, (eller iaf nästan ny men till nypris) om du kommer ihåg.
-
Undvik helst lösningen att du öppnar ett nytt fönster för varje bild. Det känns inte proffsigt när bilderna ändå är så små, de ska få plats ändå.
Det är alltid bra med en enkel navigering med fram, bak och index. Denna behöver inte ta så stor plats, det räcker med en smal remsa över bilden. Att endast förlita sig på navigering genom att användaren klickar på bilden för att komma framåt är inte att rekommendera eftersom detta inte är intuitivt.
Det är svårt att säga något om var du bör lägga info-texten brevid bilden när du inte har angivit vilka dimensioner bilderna kommer att ha i fortsättningen. I nuläget ser jag inga problem med att lägga den under/till höger om bilden (beroende på om bilden står eller ligger) på samma sida.
-
Svar till:
Undvik helst lösningen att du öppnar ett nytt fönster för varje bild. Det känns inte proffsigt när bilderna ändå är så små, de ska få plats ändå.
Det är alltid bra med en enkel navigering med fram, bak och index. Denna behöver inte ta så stor plats, det räcker med en smal remsa över bilden. Att endast förlita sig på navigering genom att användaren klickar på bilden för att komma framåt är inte att rekommendera eftersom detta inte är intuitivt.
Det är svårt att säga något om var du bör lägga info-texten brevid bilden när du inte har angivit vilka dimensioner bilderna kommer att ha i fortsättningen. I nuläget ser jag inga problem med att lägga den under/till höger om bilden (beroende på om bilden står eller ligger) på samma sida.
[/ QUOTE ]
Det jag tänkte var att ha ett eget fönster som alla bilder öppnade sig i, inte en för varje bild. Man kan då klicka sig fram och tillbaka som nu till dess man är nöjd – då stänger man rutan.
Rutan kan man göra så att menyrader etc inte finns med vilket ger större utrymme för bilderna. Men den måste ändå vara scrollbar för det finns sådana som sitter med 600*800 upplösning.Jag skall försöka minska ner navigeringsknapparna. Eller lägga dem på annat sätt.
Jag hade tänkt samma dimension på bilderna i framtiden, bredden passar nämligen bra in i min dagbok vilket gör att jag inte behöver lägga upp dubbletter utan jag kan länka in dem i dagboken direkt. Det är tanken nu i alla fall.
Annars tackar jag alla för tips och åsikter. Jag skall göra ett par testsidor till så skall vi se var vi landar.
/Staffan
-
Om du har navigationsknapparna i ett fönster och bilderna i ett annat så kommer knapp-fönstret att hamna överst efter varje tryck – inte bra.
/adde
-
Heltrevligt med galleri! Nu blir ju surfdagboken närmast komplett och kommer att stjäla än mer värdefull (-lös, välj alternativ) arbetstid! Härligt!
Tips å så har du ju fått, men för lite inspiration så måste jag säga att det här var ju väldans najs http://www.secretspot.se/maui/ ur navsynpunkt och så. Bilderna är ju mest skräp från ett hemskt ställe jag aldrig vill åka till, men navigation är ju helbra! 😉
Bilder På!
-
Svar till:
Om du har navigationsknapparna i ett fönster och bilderna i ett annat så kommer knapp-fönstret att hamna överst efter varje tryck – inte bra.
/adde
[/ QUOTE ]
Nej det hade jag inte tänkt. Jag ska göra ett fullskaleförsök så får ni se.
/Staffan
-
Staffan, jag vet inte vad du kör för typ av server men jag kör linux med apache och php…
Testa gratis galleriet http://gallery.menalto.com/modules.php?op=modload&name=News&file=index
Här kan du även logga på när du är ute och reser och enkelt uppdatera sidan.. Hr du även privata grejor som du inte vill visa alla skapar du bara ett konto och tilldelar vissa album olika rättigheter….
Funkar klockrent!!! Det finns lite olika test gallerier på hemsidan….
Logga in för att svara.