Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TEST: Naish Playmate 116

• TEST: Naish Playmate 116

Publicerad av basse på 20 september, 2005 vid 08:30

Japp…. Adde och jag körde Getskär imorse. Adde tog oskulden på sin nyanlända Lekkamrat och jag fick testa. Här är några åsikter och tanker effter 20 minuters körning. Jag körde 6.2 och Adde körde 6.5 (eller nått) och 5.8.

Skrovet och gången i vattnet är mycket lik tidigare modell. Den ligger mycket platt i vattnet och skrovet är helt platt. Mycket konstig känsla att stå på den platta ytan till att börja med och jag skule villja teta den med stropparna ett hål längre ut, nu satt de på innersta. Det kändes som att bakbenet skulle vika sig åt fel håll först men det kom man snart över och när man vant sig är det inga problem. Den kan väl sägas inte vara så bekväm att köra rakt fram alltså, men vem gör det i denna delen av konfen ändå?? Jag uppfattade det som att den tar mycket höjd ganska lätt med originalfenan som är samma som förra året men i G10. Att den är så platt gjorde det lätt att sätta snurrtrick vilket jag inte är så bra på. SailBody360, Upwind360 och helikopterslag är lätt på denna bräda. Den planar upp mycket tidigt och har gott om volym fördelat jämnt över hela brädan, ja den är nästan jämntjock.

Hur var det omdiskuterade poppet då?? Jo det var helt OK. Min JP 111 från 04 poppar lättare men PM06 är långt bättre än PM05 på detta tycker jag. Det kan ha lite att göra med att årets modell känns snabbare. Den roterade nästan för snabbt på vattnet ibland och det var svårt att “bara” poppa 180 grader och i några Grubbys kom den runt så snabbt så det fick bli 540isar.

Rekommenderas till den inbitne freestylern!!

basse svarade 19 år, 2 månader sedan 11 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 08:45

Haha,

Jag skulle säga ett den är mer lik en bred flying pig (FP03) än PM115-05. Gången och stancen är som skrivits mkt lik PM11505 men tailen är lite smalare och rundare vilket jag tror hjälper carvingen för den svängde mkt bra. Kändes aningen mindre än sina 116 liter.

Tror bestämt vi döper om den till PigMate laugh.gif

/adde

• basse

Medlem
    20 september, 2005 vid 08:46

Jag håller med om carvingen även om jag inte gör några downwind360 som du. Den svänger bra. Fenan är ganska svängig vilket är kul helt klart.

• lars_k

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:50

Det platta decket såg riktigt radikalt ut…
    Vad väger plankan?

• adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:54

Med min våg hemma fick jag följande range när jag vägde brädan 4 ggr: [6.1-6.3].
    Utan stroppar och fena.

/adde

• basse

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:59

Svar till:

Det platta decket såg riktigt radikalt ut…

[/ QUOTE ]

… kändes som att bakbenets knä skulle vikas åt fel håll först… men jag klarade det. smile.gif

• lars_k

Medlem
    20 september, 2005 vid 11:15

Åfan. Grymt lätt för en så stor bräda.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 11:32

Skall bli intressant och se hur den fetbreda JP -06 uppförsig.

7p

• adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 11:36

Hur bred är den peddan?

/adde

• basse

Medlem
    20 september, 2005 vid 11:53

69,5 centimeter

• jeppo_f

Medlem
    20 september, 2005 vid 12:25

Blir det premiäråka i eftermiddag eller?
    Jag och Basse har ju en del lånande att ta igen tongue.gif tongue.gif

/jeppo

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2005 vid 13:03

Det är den bästa.
    69.5cm

7p

• naish

Medlem
    20 september, 2005 vid 13:15

Kan inte du ta några foto på skönheten adde smile.gif

• adde

Medlem
    20 september, 2005 vid 13:28

Svar till:

[/ QUOTE ]

Haha, vill du ha bilder på skönheten adde!? cool.gif

• mjunken

Medlem
    20 september, 2005 vid 13:29

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Haha, vill du ha bilder på skönheten adde!? cool.gif

[/ QUOTE ]

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• naish

Medlem
    20 september, 2005 vid 13:52

haha! Fan va dryga alla e här inne på steffo. Ta lita bilder nu på brädan och visa oss andra hur den ser ut. smirk.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TEST: Naish Playmate 116

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.