Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa issurf i Norröping + Minirace

• trimmarn

Medlem
    18 januari, 2010 vid 14:33

Grymt kul att så många kör isbräda. Nästa samling tänker jag inte missa. Här är ett klipp från mobilkameran från drevan. Jag kör med 5.7 och pirate med stora fenan.

• kinetic

Medlem
    18 januari, 2010 vid 14:51

Trimmarn: Har du tjuvtränat på o gippa, jäkla snits du har fått till:)!

• jesse

Medlem
    18 januari, 2010 vid 15:01

Med de gipparna på Bråviken i söndags så hade du lätt hamnat på prispallen!

Hur mycket snö var det på isen? Brädan ser ut att skära grymt bra!

• trimmarn

Medlem
    18 januari, 2010 vid 15:18

Tack för komplimangerna. Det var ca 5-10cm snö på isen. Jag seglade med mitt sweetsegel blacktip 5.7 riggat precis som på vattnet. Jag flippar seglet sen fötterna.
    peder

• svenne

Medlem
    18 januari, 2010 vid 15:21
    2fast4u;595427 wrote:
    Köp dagens Norrköpings Tidningar!! 😀

Nej, du skannar den åt oss.

• kinetic

Medlem
    18 januari, 2010 vid 18:36

Ett litet tips jag fick av Pirate är att valla brädan när man kör på snö, var tydligen relativt stor skillnad om man körde ovallat kontra “rätt valla”…

• mattias112

Medlem
    19 januari, 2010 vid 19:56

Inga problem att få fenan att sitta fast, så nu ska det bli åka av 😀

Som tidigare sagts är det större fena som gäller. Jag länkar in foton på hur jag fixade till mina. Jag lämnar dock inga garantier för att den inte kan ramla ut :blush:

Med min lite större fena hade jag inga som helst antydningar till spinout hur hårt jag än pressade. Med lilla fenan släppte det lite när det börjar bli 5 cm snö eller mer så då fick man vara på sin vakt.

Jag har tidigare mest kört med lilla fenan då den större bromsade, men nu med den modifierade fenan går det att köra med större fena och lika snabbt :cool2:
    Vilket gör det lättare att gippa.

Syns på vattnet, öhh isen!

• bicless

Medlem
    19 januari, 2010 vid 20:41

Länken??

• carl-r

Medlem
    19 januari, 2010 vid 22:09

Jag måste bara säga tack igen!
    Jag är fortfarande helt lycklig över att få skota hem och kroka i! Helt sjukt vad kul det är att windsurfa.
    Så igen; jättejättetack till alla som hade med arrangemanget att göra och alla andra som tog sig dit och gjorde dan så otroligt kul!

• the-boz

Medlem
    20 januari, 2010 vid 06:59

Här kommer länken till artikeln i Norrköpings Tidningar.
    http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=5743731

• bicless

Medlem
    20 januari, 2010 vid 09:17

Kollade på bilderna på NT sidan och nu har jag listat ut Jesses hemliga vapen, vikter i ryggan, kolla posen bild 1.
    Bild 2 visar nästan slutställningen ett av heaten tror jag, 1. Oåxen, 2. Jesse, 3. Ryman.

• oaxen

Medlem
    20 januari, 2010 vid 10:03

Nope.

Mattias Ryman(?) tappade ju fenan i första slaget och sen var han borta. Douglas (2fast4U) knep tredjeplatsen i första heatet.

• jesse

Medlem
    20 januari, 2010 vid 12:22
    Bicless;595643 wrote:
    Kollade på bilderna på NT sidan och nu har jag listat ut Jesses hemliga vapen, vikter i ryggan, kolla posen bild 1.
    Bild 2 visar nästan slutställningen ett av heaten tror jag, 1. Oåxen, 2. Jesse, 3. Ryman.

Fan också! Jag är avslöjad! ; )

Vikterna i min rygga bestod av en lite skiftnyckel, extrahandskar och ett par ylleraggsockor samt 2 bananer. Bananerna var ganska mjuka vid dagens slut kan jag meddela.

Appropå speed! Jag tror faktiskt att Piratens egentliga speedpotential är outforskad. Med Rymans fenmodifikation och ett speedsegel i 15 m/s med lite småblöt våris tror jag att det kan gå riktigt snabbt (40+?). Jag tror dock att det inte krävs lika mycket hår på bröstet för att ladda tokspeed på en Pirate som på en 4-medars. Min erfarenhet av 4-medsåkare på Ekoln i Uppsala är att de mest åker runt och snurrar segel. Få vågar ladda riktig speed!

Varför inte köra en riktig speedsession en helg nu i feb/mars när vi har ultimata förhållanden. Bicless kanske har några fina speedriggar som måste demoköras? ; )

• kinetic

Medlem
    20 januari, 2010 vid 12:29

Jesse: Speedrekordet på en Pirate är hittills 81km/h (43knop), satt med ett 4.5 vågsegel kring 10m/s. Bra is o stora ytor o man bör kunna slå den noteringen, gäller bara att våga…Personligen tror jag att om Holländarna får bra is framöver så kommer det droppa in en 40+ notering, de om några är ju “tokiga”:)

• douglas-l

Medlem
    20 januari, 2010 vid 18:15
    Oåxen;595652 wrote:
    Nope.

Mattias Ryman(?) tappade ju fenan i första slaget och sen var han borta. Douglas (2fast4U) knep tredjeplatsen i första heatet.

Man vill ju inte vara petig men det var faktiskt 2:a platsen 😉

Sida 6 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa issurf i Norröping + Minirace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.