Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa issurf i Norröping + Minirace

• tsss

Medlem
    20 januari, 2010 vid 18:53
    kinetic;595485 wrote:
    Ett litet tips jag fick av Pirate är att valla brädan när man kör på snö, var tydligen relativt stor skillnad om man körde ovallat kontra “rätt valla”…

Glidvalla borde vara en klar hit, för dom som inte redan använt det. Kommer ihåg när dottern ville ha snabbaste pulkan på dagis och jag smälte dit glidvalla under. Hon var klart snabbast, dom andra stod i princip stilla.

• oaxen

Medlem
    20 januari, 2010 vid 18:57
    2fast4u;595692 wrote:
    Man vill ju inte vara petig men det var faktiskt 2:a platsen 😉

Sorry! : )

• kinetic

Medlem
    20 januari, 2010 vid 19:04

Tsss: Ok! Var köper man glidvalla? O vilken valla skall man ha, lär ju behövas olika till olika typer av snö? Det vi med Pirate tappar i gipparna får vi ta igen på rakorna*haha*

• oaxen

Medlem
    20 januari, 2010 vid 19:10

Köp bara vanlig alpinvalla i vilken sportaffär som helst.

• bicless

Medlem
    20 januari, 2010 vid 19:14
    Jesse;595663 wrote:
    Varför inte köra en riktig speedsession en helg nu i feb/mars när vi har ultimata förhållanden. Bicless kanske har några fina speedriggar som måste demoköras? ; )

Absolut, dock får jag fullblodsslalomriggarna först i slutet på feb eller början på mars (mauisails TR-6) så känns lite sent. Har dock lite 2-cam grejer som kan användas för hobbyspeed test.
    Har inbokat session i Västerås 30:e Jan, Falun 6:e februari och nån dag tycker jag vi kan samlas norra sth, typ kring österskärs surfklubb. Inte så långt för er uppsalaiter att ta sig ner. Har även beställt nya GT-31 GPS:er så förhoppningsvis får jag med mig ett par sådana.
    Kanske typ 13:e Feb. Får vi dit några hibernor och hemmabyggen också så kan det bli en kul tävling 🙂

Mvh

Mattias

• joachim_larsson

Medlem
    20 januari, 2010 vid 21:57

Fan va alla är hormonstinna, tagga ner lite, detta är ju på skoj…
    snart är det vindsurf igen….på vattnet.

Själv har jag svårt att dra till Stockholm, ska vara i Sälen och åka skidor massor av helger framöver och sedan är det ju båtmassa för KonaNordics del….

Ska höra med grabbarna här om dom vill dra upp med mina slalom fullblodsriggar (XO-Sails Gold)

• kinetic

Medlem
    20 januari, 2010 vid 21:59

Joachim: Is är vatten det oxå, i fast form:).

• jesse

Medlem
    21 januari, 2010 vid 22:18
    Bicless;595699 wrote:
    Absolut, dock får jag fullblodsslalomriggarna först i slutet på feb eller början på mars (mauisails TR-6) så känns lite sent. Har dock lite 2-cam grejer som kan användas för hobbyspeed test.
    Har inbokat session i Västerås 30:e Jan, Falun 6:e februari och nån dag tycker jag vi kan samlas norra sth, typ kring österskärs surfklubb. Inte så långt för er uppsalaiter att ta sig ner. Har även beställt nya GT-31 GPS:er så förhoppningsvis får jag med mig ett par sådana.
    Kanske typ 13:e Feb. Får vi dit några hibernor och hemmabyggen också så kan det bli en kul tävling 🙂

Mvh

Mattias

Låter mycket bra Mattias! Jag är övertygad om att fler upsalaiter skulle ställa upp då!

Appropå valla: Jag smeta på någon typ av snowboardvalla, Swix F4, på min Pirate innan söndagen. Köpte den på Intersport för 130:-. Kan inte säga att det gjorde jättestor skillnad men så var det ju inte så mycket snö på isen i Bråviken heller.

Sida 7 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Testa issurf i Norröping + Minirace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.