Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Testade GPS för 1a gången-skitkul

• Testade GPS för 1a gången-skitkul

Publicerad av mes på 29 juli, 2007 vid 15:00

Jag lånade en GPS i TT igår och körde fyra repor och det var griskul! Upp på brädan 4-9-16-24 och så låg man och komfortåkte kring 24 knop. Kul att veta hur fort det går när man ligger och cruisar. Jag kom upp i 28.5 på displayen utan att få en riktigt elak vindby. Jag körde på en Mistral Score 111 och ett OS 5.7 2000 som är en väldans långsam utrustning och jag kände direkt att jag troligen inte skulle komma upp i mer än något knop till utan att flytta stroppar, flytta rigg och greja om. Jag kunde inte slöra pga stancen på brädan/riggen. Jag kan bara stå rätt ut och har då ingen möjlighet att falla av med tryck i riggen. Det gick långsammare när jag försökte falla av faktiskt.

Skitkul leksak med GPS iaf men jag inser problemet att när jag kommit över 30 knop så what’s next??? Jag lär aldrig komma upp i några hastigheter med den brädan så då måste ju alltså lite snabba grejor inhandlas…och vad ska man då ha för gränser? …håller som ni märker på att sakta övertala mig själv…brukar ta tid dock…
    Kul som attan var det under alla omständigheter!
    🙂

jester svarade 17 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jester

Medlem
    29 juli, 2007 vid 19:06

Skitkul leksak med GPS iaf men jag inser problemet att när jag kommit över 30 knop så what’s next??? Jag lär aldrig komma upp i några hastigheter med den brädan så då måste ju alltså lite snabba grejor inhandlas…och vad ska man då ha för gränser? …håller som ni märker på att sakta övertala mig själv…brukar ta tid dock…
    Kul som attan var det under alla omständigheter!

Efter 30 knop? Ojoj… Finns massa härliga drömgränser att slå, och framförallt är ju tjusningen med GPS att man kan tävla med sig själv hela tiden. Alltid kul med nya PB. Sedan gäller det att inte stirra sig blind på GPSen, och bli besviken när man inte når dom mål man har. Man lär sig något varje gång man är ute, tycker jag.
    Dessutom kan man ju faktiskt ha riktigt kul även om man inte ens är i närheten av sina egna rekord. Var på Öland i veckan och satte ett par PB på måndagen, och det var naturligtvis skitkul! Men, Jag hade nog nästan lika kul när jag satte en average på dryga 23 knop med storplankan dagarna efteråt.

Så: det jag vill ha sagt är… Välkommen i speedträsket!!! 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Testade GPS för 1a gången-skitkul

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.