-
Testade GPS för 1a gången-skitkul
Jag lånade en GPS i TT igår och körde fyra repor och det var griskul! Upp på brädan 4-9-16-24 och så låg man och komfortåkte kring 24 knop. Kul att veta hur fort det går när man ligger och cruisar. Jag kom upp i 28.5 på displayen utan att få en riktigt elak vindby. Jag körde på en Mistral Score 111 och ett OS 5.7 2000 som är en väldans långsam utrustning och jag kände direkt att jag troligen inte skulle komma upp i mer än något knop till utan att flytta stroppar, flytta rigg och greja om. Jag kunde inte slöra pga stancen på brädan/riggen. Jag kan bara stå rätt ut och har då ingen möjlighet att falla av med tryck i riggen. Det gick långsammare när jag försökte falla av faktiskt.
Skitkul leksak med GPS iaf men jag inser problemet att när jag kommit över 30 knop så what’s next??? Jag lär aldrig komma upp i några hastigheter med den brädan så då måste ju alltså lite snabba grejor inhandlas…och vad ska man då ha för gränser? …håller som ni märker på att sakta övertala mig själv…brukar ta tid dock…
Kul som attan var det under alla omständigheter!
🙂
Logga in för att svara.