Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testat Peter Lynn 19

• kiters_se

Medlem
    28 juni, 2005 vid 20:03

312949-utanparabol.jpg

Svar till:

Utan parabol…

[/ QUOTE ]

Dagens bästa!

Peter

• kongos

Medlem
    29 juni, 2005 vid 10:00

Fula! Det där kan jag faktiskt hålla med om.
    Fast mig gör det inget.
    Sen är ju Venomen otroligt snygg men över lag så är de fula, ja.

Sen kör jag hellre en Fiat med jetmotor än en Ferrari med folka motor också.

F.ö. så vill jag bara påpeka att när det gäller priser på foilar så skiljer det sig ordentligt mellan olika märken.
    FS är dyrast (alla kategorier) vad jag vet, PL är billigare än flertalet LEI. Sen finns säkert billigare foils men jag håller mig till Peter Lynn t.v.

Erik

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2005 vid 10:07

Svar till:

Fula! Det där kan jag faktiskt hålla med om.
    Fast mig gör det inget.
    Sen är ju Venomen otroligt snygg men över lag så är de fula, ja.
    Erik

[/ QUOTE ]

phantomens motiv tycker jag inte är så dumt… synd att det inte verkar komma nån efterföljare..
    GIan och GII har ju ganska intetsägande motiv. Och tidigare arcs har väl knappt haft nån grafik alls!

• gogga

Medlem
    29 juni, 2005 vid 10:23

foils måste vara det tråkigaste man kan diskutera på ett kiteforum.. jag tycker sex, droger och våld hade varit roligare

• mrmille

Medlem
    29 juni, 2005 vid 10:26

Phantom och Venom har skitfin grafik
    Då foils innehåller tre gånger så mycket väv som en lei i samma storlek är det oftast inte grafiken man koncentrerar sig på. Det håller ju priset nere lite…

Dekaltrim gör ju egentligen inte kiten bättre…

En efterföljare till phantomen kommer, inom sin tid. laugh.gif

• kongos

Medlem
    29 juni, 2005 vid 14:33

Svar till:

Dekaltrim gör ju egentligen inte kiten bättre…

[/ QUOTE ]
    Undrar om du verkligen har rätt här? wink.gif

/E

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2005 vid 15:13

Stavar han inte det ”Fantomen” och inte ”Phantomen”? Kewl med en kite som har 10 tigrars styrka.

• cortex

Medlem
    29 juni, 2005 vid 17:34

Svar till:

foils måste vara det tråkigaste man kan diskutera på ett kiteforum.. jag tycker sex, droger och våld hade varit roligare

[/ QUOTE ]

Jamen FS-kitesen borde ju iaf uppfylla drog-kravet i sådana fall; de heter ju SPEED, EXTACY och PSYCHO2. grin.gif

Angånde priset på FS-kites så är de numera inte speciellt dyra.
    En Speed 10 kostar 12 100 (och om man går med i Sthm Kite så får man 10% rabatt på det priset). Den har då samma bottendrag som en 15-16 kvm LEI.

Exempelvis kostar en SS Fuel 15 11 999 kr…. väldigt bra kite på alla sätt men den svänger inte lika snabbt som SPEED 10 och du lär ju inte ha en suck att hålla den i 15 m/s (såvida du inte väger 250 kilo). Så hur man kan få det till att ex. vis SPEED är dyr det fattar jag inte.
    Som lök på laxen har andrahandvärdet på ex. vis Psycho2’orna varit väldigt bra hittils vilket har gjort dem till en betydligt ”säkrare” investering än en LEI.

/Kaj(Tech)

• mrmille

Medlem
    1 juli, 2005 vid 23:11

appropå stacking med peter lynn

här är någe sinno som kopplat ihop 4st phantoms
    pax för att INTE hålla i bommen när dessa får fart wink.gif

• kongos

Medlem
    2 juli, 2005 vid 12:34

Det är bara att stänga av fläkten…

/E

• bempa

Medlem
    4 juli, 2005 vid 08:54

Var ute med min ss fuel 9:a och hade fullt blås i den, byigt som bara den var det. Testade sedan killens Phantom (14 m2 tror jag det var) och blev förvånad över vilket vindregister denna drake måste ha; inga problem alls med vindbyarna och stabiliteten var suverän. Helt klart en annorlunda upplevelse. Fast rätt seg i svängarna var den ju…

• mrmille

Medlem
    4 juli, 2005 vid 11:07

Svar till:

Var ute med min ss fuel 9:a och hade fullt blås i den, byigt som bara den var det. Testade sedan killens Phantom (14 m2 tror jag det var) och blev förvånad över vilket vindregister denna drake måste ha; inga problem alls med vindbyarna och stabiliteten var suverän. Helt klart en annorlunda upplevelse. Fast rätt seg i svängarna var den ju…

[/ QUOTE ]

Tack för det testamentet
    O jo, dom är lite segare, men det beror mycket på bommen och hur den är inställd. Till skillnad från många andra kites så är Phantomen extremt känslig för hur mycket du skotar in när du svänger. Desto mer desto snabbare svänger den smile.gif

Kul att du gillade den!

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Testat Peter Lynn 19

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.