Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tester och annat av AB+?

• Tester och annat av AB+?

Publicerad av vinta_kestrel på 25 november, 2003 vid 19:40

Halloj,

har sökt lite på nätet samt här på steffo, samt försökt nå abplusboards.com men utan lyckat resultat. Skulle vilja höra om tester, åsikter etec. på deras Free eller Wave linje. Strange att deras webbsajt inte är funkis.

mag svarade 20 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    25 november, 2003 vid 23:03

Jesper på Hotsailsmaui.se som säljer AB+ brädor kan säkert hjälpa dig. Visst, han säljer dom, men han är väldigt tillmötesgående, och det känns genuint hjälpsamt när han ger tips och idéer. Så släng iväg ett mail till honom via hemsidan så kan han nog svara på det mesta.

/Oscar(Köpte master därifrån för nån månad sen och är tokigt nöjd med dom och servicen…)

• mag

Medlem
    26 november, 2003 vid 13:13

Jag har en AB+ Wave ca 68-70 liters. De säljs inte normalt i denna storlek men de går att specialbeställa. Den har samma shape som Wave 1, 2 och 3 och måtten är 239×51 cm. Det är en riktigt skön riktig vågbräda som går mycket bra i alla vågor, ju större desto bättre.

Den planar förvånansvärt tidigt och går bra med 3,4 – 5,0kvm segel. Jag har inte vägt den men den ska väga ca 5,2-5,4 kilo och det betvivlar jag inte. Detta hjälper säkert till för tidig planing.

I vågridningen ligger den riktigt skönt i vattnet, även om den inte är lika lättseglad som vissa andra “snällare” vågbrädor. Det tog en liten tid att segla in sig på den men det är definitivt inte brädan som begränsar min segling, utan snarare jag! Med detta menar jag inte att alla inte kan segla med den, men om man vill ha ut maximalt så får man träna lite. Den fungerar bra både i sväng på tailen/bakfotstryck och med hela kanten/framfotstryck, även om man får passa så att den inte stannar vid tailsväng, vilket gäller alla små och smala brädor. I stora, snabba vågor är den helt underbar!

Jag kan definitivt rekommendera AB+!

Franska tidningen XX har provat 74 Wave eller 78 och de gav goda betyg, testvinnare tillsammans med någon anna bräda förra året.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tester och annat av AB+?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.