Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing testresultat bowkites

  • fredde

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 19:32

    Fansken pjotten! Du skulle följt med till böljorna i söderöster, det var hur gött som helst… Kanske inte jättestora 2m kanske. Grabbarna körde 7or och 9or, jag vågsurfa…

  • sidpiraya

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:15

    mmmm secret syd öst vågor det är nice nice det…

  • tomw

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:19

    Pjoter,

    Vad fan är det med dig? Hur kan en fattig student som dig har råd med FS. Dem ä svindyr.

    Är du färdig med utbildning och fått fet lön?

    Eller är du en av dem “beach reps” eller “team rider” som finns överallt.

    TW

  • mrmille

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:40

    Som alla Foilåkare har han fattat det verkliga begreppet av “incredible value”. Det handlar om andrahandsvärdet 🙂 Tubar har ju procentuellt högre förlust per år än bilar till o med =)

    Annars är han väll företagssam och säljer sig själv lite så där

  • pjoter

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 21:51

    fredde, de kunde man ju tänka sig. men riktigt gött att ni som åkte långt fick bästa dagen. 🙂
    i skanör hamn va de kanske halvmeter-meterhöga vågor och byig vind. men tror jag gjorde rätt som åkte dit ändå. något läskigt å köra 2m vågor när man inte vet hur kiten beter sig eller startas. Åker däremot gärna med nästa tur!! 🙂

    Tom, Det är så illa att jag sålt min själ till djävulen (kaj).. 🙂
    det är så man får göra som fattig student för att få de senaste senaste.
    men som mille säger så e ju andrahandsvärdet grymt bra på iaf FS kitesen så har man bara skaffat första året så förlorar man mindre då man byter upp sig.

  • asger_g

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 11:54
    Luuddee wrote:
    skriver dem i följd vilka jag gillar bäst

    1 EH rippehr, pga sin enkelhet inget klydd jevligt enkelt bara, enorm depower kiten stannar fint i luften samt testets snabbaste kite och ett jevligt lätt bomtryck trots detta händer det jevligt mycket när man släpper bommen samt drar den till sig, effektivaste depowermöjligheterna på kortast depower rep. bra och enkelt säkerhetssystem.

    2 ozone, pga en enkel kite liksom eippehr är den enkel i bomlösning samt uppe i kiten smart lösning med 5e lina för att förhindra invertering även om jag själv lyckades få 5e linan runt kiten och det kunde ju gått mindre bra men det gick bra den gången. enkel kite att köra med kan jämföras mycket med eh wave kite jevligt bra att hoppa med framför allt är det enkelt och därför blir det också grymt att hoppa med. ngt seg i styrningen komemr inte riktigt med och runt vid vågridning saknar den riktiga depowern samt att också kunna ge den mycket kraft utan att röra depower strappen för vågridning. fungerar alltså bäst som en vanlig kite tycker jag och inte riktigt som vågridningskite som den är bäst till.. vinner på sin enkelhet och lätthet att styra, bomtryck som en vanlig c kite. (men finns det ngt säkerhetssystem på den) förlorar på att den är mer vanlig c kite än bowkite

    3. SS, pga av enkelhet här med fortfarande med sin sköna bom dock gillar jag inte att de har stopper på sin depowerlina. fungerar bra men känns itne som ngt riktigt speciellt inte lika enkel inte lika skön i styrning inte lika bra att hoppa med som rippehr och ozone.. har även pulleys på bommen vilken jag inte förstått varför de har när man kan göra en bättre kite utan.

    4 cabrinha switchblade.. bättre än deras crossbow men för mycket bomtryck och för invecklad bomlösning. lättare bomtryck än crossbow men mycket högre än de som kom över i testet. inverteringar kan också hända lite mer med denna kite än de andra.

    5 naish shockwave.. bra kite men sjukt bomtryck vilket jag själv inte klarar av att köra med man blir trött i armarna och kan inte kontrollera depowermöjligheterna så lätt vilket är hela avsikten med kiten. har annars ett grymt häng i hoppen. förlorar på det höga bomtrycket då den förlorar mycket av sin känsla.

    6 cabrinha CB kanske itne så konstigt att denna kite hamnar sist i testet med tanke på att det var en av de första bowkites på marknade förlorar likasom switchblade på sin klyddiga bomlösning. samt det mycket höga bomtrycket. har också väldigt lätt för att invertera.

    detta är mina åsikter som jag fått av kitesen som var med på testdagen

    En skam at Waroo’en ikke var med på dagen.

    Asger G

  • asger_g

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 11:57

    En skam Waroo’en ikke var med på dagen.

  • luuddee

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 14:14

    de har du väl bara dej själv att skylla.. men jag ahr testat den och skulle sätta den någanstans vid SS

  • nilsson

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 17:33

    Turbo dieslen är hur skön som helst i styrningen, och lätthoppad! Mvh Bengt N
    ej “Beach rep” eller annan “sponsor variant” är för dålig!

  • luuddee

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 18:38
    Nilsson wrote:
    Turbo dieslen är hur skön som helst i styrningen, och lätthoppad! Mvh Bengt N
    ej “Beach rep” eller annan “sponsor variant” är för dålig!
    det beror väl på vad man jämför med.. har ju skrivit inte lika skön som ozonen eller rippehrn.. men tar ju plats över de andra pga att den är skönare än dem..
  • nilsson

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 19:07
    Luuddee wrote:
    Nilsson wrote:
    Turbo dieslen är hur skön som helst i styrningen, och lätthoppad! Mvh Bengt N
    ej “Beach rep” eller annan “sponsor variant” är för dålig!
    det beror väl på vad man jämför med.. har ju skrivit inte lika skön som ozonen eller rippehrn.. men tar ju plats över de andra pga att den är skönare än dem..
    Det är en åsikt! Men smaken är olika, men jag har ingen större erfarenhet av olika bow drakar, men av de drakar jag provat så toppar Turbodieslen, med Globerider curl som 2:a, men detta är en generell jämförelse! inte bara mellan olika bow drakar.
  • milkman

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 20:28

    Nu var ju hela tråden om BOW-type kiter, men det bästa med luddes inlägg är ju inte hans åsikt i sig. Utan faktumet att han faktiskt tagit sig tid att verkligen testa alla kiter, bilda sig en uppfattning och sedan stå för den inför alla.
    Det är mer än de flesta som har åsikter, beach-rep eller ej!

    Dessutom är det sakligt. Starkt Ludde!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing testresultat bowkites

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.