Senaste nytt Forums Övriga Off Topic testtest

• testtest

Publicerad av luuddee på 30 december, 2005 vid 09:17

testtesttesttesttesttesttest

Kjellorix svarade 19 år sedan 1 Medlem · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Kjellorix

Gäst
    30 december, 2005 vid 14:52

test test,
    Passar bara på att säja “ta med Orange-simkorts-kotraktet till Cabarete”, du kommer troligen att behöva gå till Orange i Cabarete’ för att fixa så gprs mm, funkar igen lite då och då (och då passar han på att lura av dej minst 100 pezos från ringpotten),

Men gsm funkar ju alltid (basic ringa till & från), gprs behövs bara om du ska tanka hem väldigt billigt (25kr) spel till mobilen, eller om du surfar mobilinternet och använder Messanger.

Orange dribblade, så jag behövde gå till Orange för att fixa något fel, minst två ggr varge vecka, och då vill han se kontraktet och använda min mobil.

Jag såg att han “troligen” ringde upp någon skummis ( för det kom “alltid” ett gäng in direkt efter att jag anlänt ) lade ifrån sej min mobil utom räckhåll, sen sa han “det kommer att ta lite tid” ( minst en halvtimme tog det alltid, han rörde inte telefonen på hela tiden och expedierade, pratade med sina kompisar, “mafia” ) för att den skummisen ska få kredit på sitt abbonnemang för varge minut han blir uppringd (troligen),
    mycket besvär för lite pengar.

Japanen är en mobilproffs som verkar sjysst (ok 100pezos 25kr e väl inget)
    Jag tror att det är Maffian som pressar honom att trixa (beskydd) dom är där varge dag och påminner honom om vilka han ska trixa med, hela gänget va där när jag kom in första gången
    HA HA HA Hur ska jag kunna förklara enkelt, hur det trixades den gången (helt sjukt va det).
    kort; abbonnemanget 650 pezos dyrare, och en fetto står och täcker hela montern med alla billiga mobiler och extra-erbjudandeskylten, minst en halvtimme trycker han mot montern.HA HA HA

• luuddee

Medlem
    30 december, 2005 vid 21:01

helt sjukt va du upplevt saker där asså. tror bara du är sjukt mycket orolig för massa saker. . när de egentligen inte är ngt.. fan alal som ja känner som varit där elelr åkerdit rigelbundet använder orange abbonemang o ingen har klagat hitentils..

• Kjellorix

Gäst
    31 december, 2005 vid 08:58

“helt sjukt” Ja, kanske för jag köpte Orange-kortet utan att visa Pass.
    Han plockade fram ett simkort ur en gömma, fodral från sopkorgen till manualen mm.
    ? kontantkort som någon lämnat tillbaks. Orange blockerade gprs på det.
    jag visade, stoppade simkortet i japanens mobil, så han fick se att det inte va fel på min mobil (han skyllde på det mm), sa vad jag misstänkte (då ringde han orange huvudkontor, och fixade så gprs blev aktiverat igen, men bara två dar,) då jag åkte hem försvann gprs igen.

gångerna innan, va för att fixa så det gick att ta emot sms från Sverige (helt omöjligt, visste inte det då) han sa det va något konstigt fel men en haltimme senare “det e fixat nu”. men icke, upptäcte jag efter några testsms senare.
    nästa dag samma sak. talade aldrig om för mej att det va omöjligt (det blev ett 50tal testsms), fick veta mer av tjejen några dar senare.
    jag kom dit för att tala om att det inte funkade, han va inte där, då talade tjejen om (som inte kan laga något mobilfel, kan bara sälja mobiler mm)
    varför, (orange sammarbetar inte med alla europeiska mobilföretag, så för vissa funkar det bara ena vägen mm) då blev jag arg, va fan varför säjer han inte det till mej, hålla på och fixa & trixa förgäves (det kostade ju minst 100 pezos ur min ringpott varge gång + en tråkig halvtimme att vänta), jag sa, det här jävla stället kan man inte gå till, imorn åker jag till Sosua för att fixa till gprs (Birgit hade tipsat mej vem jag skulle prata med, en kompis till henne jobbar på Orange huvudkontor). sen gick jag därifrån.
    Till internetcafe, surfade på Orange mm , skrev ner några nummer i mobilen. sen tittade jag till bakom axeln, där stod den där stora farliga mafiasnubben sedd på orange och tittar på, störd av att jag upptäckt honom.
    Sen mitt på natten fick jag ett mobilsamtal på spanska som lät hotfullt.
    ingen spansk har mitt nummer bara orange. utesluter felringning för han babblade för länge.
    Jag åkte aldrig till huvudkontoret i Sosua, vill inte knasa japanen (han ordnade ju så jag fick ett kontantkort utan att kopiera passet), nästa dag gick jag till japanen och då fixade han till gprs, och jag blev så glad så jag köpte till messanger funktionen, det fixade han till på fem minuter.

en annan sak; det finns en “märklig” extra-funktion i kontant-simkortet “avaktivera logga samtalstid “typ”i samtalsinfo” på engelska, kommer inte exakt ihåg termen, och sen aktivera det igen, utan att radera infon innan.
    Det använder han + silent moode när han “jobbar” med min mobil (han glömde avaktivera silent moode en gång, när jag fick tillbaks mobilen) . AHAAA.

usch va många ord det blev, nästa gång ger jag ut en ny triller (bok “Para-Noja in Cabarete'”) HA HA.
    för den som vill bli väldigt uttråkad, så finns mer ord här; http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=285383#post285383

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic testtest

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.