Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing testtolkning…

• testtolkning…

Publicerad av oscar på 27 februari, 2002 vid 22:07

…ja enligt mig verkar Tiga, RRD och Starboard var de bästa freemovebrädorna. dvs mellanting mellan freeride och freestyle. Till och med bättre val i många fall än freestylebrädorna skriver dom. Jaha, vad ska man köpa nu då?

Fast det lutar nog mot en Twister iallafall, verkar vara en helt EXTREM freestyle. Undrar hur den är att segla rakt fram, om det går överhuvudtaget?

oscar svarade 22 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Knatte

Gäst
    28 februari, 2002 vid 05:49

Vilket test? Nyfiken..

• oscar

Medlem
    28 februari, 2002 vid 08:04

Ojdå, tyska SURF.

• adde

Medlem
    28 februari, 2002 vid 08:24

Undrar om den liknar Niks brädor. I Boards eller om det är windsurfer (engelska) så körde dom en 1-2-1 med Nik, hans brädor gjorde allt – utom just att åka rakt fram…

Ska du ha den lilla eller stora?

/adde

• oscar

Medlem
    28 februari, 2002 vid 08:58

Reklamen på sista sidan visar tailen på twistern. Den har precis en sån där “avkapning” som Nik´s custom för att underlätta planing baklänges. Så det lovar ju gott, dom kanske har vågat ta steget fullt ut.
    Funderar på den stora, är bara rädd att den ska kännas som en stock. Dessutom så brukar ju inte mistrals brädor ligga på den nedre skalan delen av viktskalan. Så risken är ju att den känns som en stor pråm.
    Nik´s 117l custom vägde ju bara 5.5. Så produktionsbrädan hamnar säkert över 8 kg med fena och stroppar.

• adde

Medlem
    28 februari, 2002 vid 09:47

Enligt hemsidan:

data V 102 V 117
    volume 102 117
    length 249 254
    width 62,7 67,3
    weight 6,8 7,1

Funderar själv på om jag ska ha något större än 6.5 i år, var jävligt nära att skaffa formula men jag hejdade mig i tid smile.gif. Funderar på en TT:max, om jag kan hitta någon, och ett 8.0. Eller kanske rent av en freeride och 9-9.5… Men det är så bekvämt att kunna ha allt I bilen.

Vad tror du om segel storlekar på twistern? 7.5?

/adde

• oscar

Medlem
    28 februari, 2002 vid 10:33

Ser ju ut som 117L kan ta en 8.0 utan problem om man kompletterar men en fetingfena. Måste nog upp mot 34-35 cm då. Annars är det nog ingen vits med att slänga på ett så stort segel.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing testtolkning…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.