Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tex F2 wizzard 115lit

• oscar

Medlem
    7 juli, 2004 vid 11:02

Vet bara att efterfäljaren Stoke får grymma recensioner i alla tester och att de säger att den är betydligt bättre än wizzard.

• feg

Medlem
    7 juli, 2004 vid 11:33

Har seglat Wizzard och skulle inte rekomendera den. Upplevde de som lång smal och trög.

Min erfarenhet av F2 är generellt att det är gutna av en blandning av hinkplas och gele. När man pumpar, hoppar eller åker fort över vågorna “svajjar” det i brädan.
    Kanske lite orättvist eftersom de F2 jag kört är hyrbrädor (på Rhodos) och därmed kanske lite sönderseglade. Erfarenheten var dock densamma både sommaren 2002 och 2003.

Dessutom suger grafiken.

Enda F2 jag gillat är Compstyle 95 eller vad den hette. Den kändes som en “riktig bräda” och ingen hink.
    Gissar att det var 2003:an eftersom den inte haden en sån där “ankstjärt”.

/feg

• oscar

Medlem
    7 juli, 2004 vid 11:40

Tillägg till fegs inlägg. F2 tillverkar numera alla sina brädor i cobra fabriken. Förra året och åren innan dess tilverkades en del av de mer budgetbetonade linjerna i ASA-plast (de med gjutskarv) i en fabrik i Österrike eller Tyskland. Så detta KAN nog ha eliminerat svampigheten.

• feg

Medlem
    7 juli, 2004 vid 14:30

Det var skönt att höra. Förhoppningsvis är de bättre och som du sa i ditt första inlägg (Oscar) så har de ju fått fina test omdömmen.

Med mina erfarenheter har jag tyckt att det varit rent jävla lurendrejeri att sälja gelehinkplast och kalla det för vindsurfingbrädor.

/feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing tex F2 wizzard 115lit

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.