Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › tex F2 wizzard 115lit
-
tex F2 wizzard 115lit
Publicerad av anonym-anvandare på 7 juli, 2004 vid 08:55Någon som vet något om den eller har testat tänkt köpa en sådan?
feg svarade 20 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Vet bara att efterfäljaren Stoke får grymma recensioner i alla tester och att de säger att den är betydligt bättre än wizzard.
-
Har seglat Wizzard och skulle inte rekomendera den. Upplevde de som lång smal och trög.
Min erfarenhet av F2 är generellt att det är gutna av en blandning av hinkplas och gele. När man pumpar, hoppar eller åker fort över vågorna “svajjar” det i brädan.
Kanske lite orättvist eftersom de F2 jag kört är hyrbrädor (på Rhodos) och därmed kanske lite sönderseglade. Erfarenheten var dock densamma både sommaren 2002 och 2003.Dessutom suger grafiken.
Enda F2 jag gillat är Compstyle 95 eller vad den hette. Den kändes som en “riktig bräda” och ingen hink.
Gissar att det var 2003:an eftersom den inte haden en sån där “ankstjärt”./feg
-
Tillägg till fegs inlägg. F2 tillverkar numera alla sina brädor i cobra fabriken. Förra året och åren innan dess tilverkades en del av de mer budgetbetonade linjerna i ASA-plast (de med gjutskarv) i en fabrik i Österrike eller Tyskland. Så detta KAN nog ha eliminerat svampigheten.
-
Det var skönt att höra. Förhoppningsvis är de bättre och som du sa i ditt första inlägg (Oscar) så har de ju fått fina test omdömmen.
Med mina erfarenheter har jag tyckt att det varit rent jävla lurendrejeri att sälja gelehinkplast och kalla det för vindsurfingbrädor.
/feg
Logga in för att svara.