Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Text tryck i kiten? Hur och var fixar man det?

• Text tryck i kiten? Hur och var fixar man det?

Publicerad av kiters_se på 22 september, 2004 vid 06:53

Håller på att fixa text tryck i några kites. Någon som vet var och hur man gör det utan att skada kiten?
    Gärna i närheten av GBG.

Peter

niklas82 svarade 20 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • rambo_johnson

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:27

systemtext.se

• kiters_se

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:33

Svar till:

systemtext.se

[/ QUOTE ]

Tack ska kolla med dem!

Ha det

Peter

• kiters_se

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:44

Japp de kan fixa schabloner men sedan måste man måla.
    Någon som vet med vilken färg?

Peter

• davids

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:55

Du kan använda vilken färg som helst, grönt , rött svart , vitt går också bra. Dock har det ju varit diskussion om vitt och svart egentligen är en färg. Jag gillar blått, det kan man också måla med -DOH-

• anonym-anvandare

Medlem
    22 september, 2004 vid 08:01

Svar till:

Du kan använda vilken färg som helst, grönt , rött svart , vitt går också bra. Dock har det ju varit diskussion om vitt och svart egentligen är en färg. Jag gillar blått, det kan man också måla med -DOH-

[/ QUOTE ]

Hmmmm jag menar vilken typ av färg 😉

Peter

• svan

Medlem
    22 september, 2004 vid 08:08

Annars kan du snacka med nån segelmakare som har bättre koll på material än vad systemtext har. Gran Segel eller boding.se kan rekommenderas.

s

• zebulon

Medlem
    22 september, 2004 vid 10:50

Tja!

Jag har använt GranSegel tidigare, men vilken segelmakare som helst klarar inte alltför häftig grafik…

Du måste ha grafiken i ett vektoriserat format, typ .EPS då du på så sätt kan skala hur som helst.

De använder Siffer-duk, dvs, den duken man normalt gör siffror i segel med (typ S39) och det fungerar väldigt bra. Man får ha lite tålamod när man monterar och sen gå efter med ett strykjärn på lätt värme men sen sitter det!

Enda nackdelen med just GranSegel är att jag f-n blev halvt ruinerad. Han som hjälpte mig i Sthlm hette Kent o han var hel-schysst men han som hade hand om faktureringen = mad.gif

/Jonas

• jott

Medlem
    22 september, 2004 vid 19:35

vi tryckte upp hos ett litet tryckeri på spinnakertyg. 300:- sen sydde en segelmakare på skiten för en billig bagis. 500 spänn för två loggor á 1 kvm. fett som sjutt

• dalen

Medlem
    22 september, 2004 vid 19:56

Har på gång med ett företag just nu men fråga mig mer på Lördag när vi har kiteträffen i Varberg.

• curry

Medlem
    22 september, 2004 vid 20:23

appropå det här med eget tryck. David af August sa te maj att EH kunde fixxxxa helt egen ”design” på kiten, trycka typ en döskalle/gigantisk penis på sin EH kite för lite extra cash, Skulle va skiitfett om man gick ihop typ 10 pers o betala en 500 eller så extra (om man ändå köper en ny kite) o få kiten att se ut precis så man vill.

/El Chespero

• roland

Medlem
    23 september, 2004 vid 11:35

Har lite svårt att tro att David skulle vilja ha en gigantisk penis i sin kite men lillfittan till bror skulle nog gilla det

• mrmille

Medlem
    23 september, 2004 vid 11:46

Borde inte vilket tryckeri som helst som pysslar med tampo/tampong tryck (det heter så) kunna fixa det där?

Så länge dom har stora gummivalsar nog så.

• niklas82

Medlem
    23 september, 2004 vid 13:15

grejjen är då att trycket trycks på kiten i ”flat” area..
    så när en pumpar upp na så får den sin profil men trycket ser ut som en tatuering på en sjöman´s mage som har duckit 6 lådor öl om dagen i 36 år sen han gjorde sin tattu på magen.

pluss att i de flesta fall används värme och då drar kite seglet ihop sig och du tappar profilen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Text tryck i kiten? Hur och var fixar man det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.