Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Thai
-
Dykutbildning med jobb! Så det är inte så mycket att välja på
-
80% över 10 knots, 14 knots som genomsnittlig vind. Ser ju riktigt bra ut.
Nic
-
Vi var i Hua Hin i 8 dagaar och jag kitatde i 2 (lättvind), kom mitt i mellan två “vindomgångar”. Vinden kom med nymånen (som jag läst och upplevt förr på andra ställen), tror faktiskt det har samband.
Nic -
ok. vilken strl hade du med dig. var där mycket människor. vågor. korall???
hur va vinden där i vindperioderna?
men jag tror ju knappast att man e i hua hin när det är fullmåne, trots att vinden är starkare då.
tacksam för svar! -
trist att du inte fick mer åk dagar nic…. (inga koraller el sten i hua hin, brännmaneter är det värsta i så fall, långbraller så är det dock lungt)
-
ta med allt du har, 11 14 17, el 12 16 vad vet jag…. skicka ett mail till kiteboardingasia.com och kolla vindstatistiken vet ja.
-
jag har ingenting! hehe men det blir väl en 12a el. 14 jag ska till bali också.. kiteboarding asia va ju inte så bra på att svara på mail! men men.. vad tror du om 14? får jag några dagar med den..
förra året va jag på PP och phangang, där hade det nog inte blivet många dagar med en 12a iaf!
tacksam för att du pallar svara!
-
om du bara ska ha en kite med dig, så skulla jag satsa på en 14-16, beroende på vad du väger och hur duktig du är. Satsa på en kite med bra grunddrag och effektiv depower. Man ska ju har lite tur med väder och vind också.
-
Kommer precis från thailand, var i kopangan, kosami och huahin. Köpte skitskyssta airush grejer billigt i huahun. Så nästa gåg tar jag med mig 16 och brädan.
I huahin fick jag 2 feta vågdagar med kiten, sen vindstilla i 2 dagar, kosami fick jag 1,5 dag hyfsat. Enligt personalen i huahin skulle mars o april dvs de hetaste månaderna ge havsbris med plattvatten varje dag.Jaja det var varmt i vattnet i varje fall vilket det inte var i sverige!
-
Tjena!
Vad kostar det att bo i thailand?
MVH
Fredrik
Logga in för att svara.