• zoolander

Medlem
    16 januari, 2004 vid 17:36

hua hinn

• bta

Medlem
    16 januari, 2004 vid 18:03

pattaya jomtienbeach

• anonym-anvandare

Medlem
    31 januari, 2004 vid 08:08

Har just varit i thailand i 5 veckor, hade ingen aning om det gick att windsurfa innan jag kom dit. Jag bodde i Bangsean ca 5 mil ovanför Pattaya. Hittade ett surfcenter i Bangsean och i Pattya. Bangsean var lite mer “sabai” där bodde dom i centret, grejerna var helt OK och det var rätt billigt (50:-/h, 1000:- för en vecka för 2 utrustningar). Rekommenderar verkligen Surfcentret i Bangsean mest pga av att dom är så trevliga + att det är skönt att hänga där och försöka lära sig Thailändska o dricka Chang. Obs Bangsean är ingen turistort så det funkar inte sådär jättebra med engelska, man får rita bilder och peka mm.
    Blåste rätt ojämnt vid den här perioden, men började bli stabilare nu, använde 6.5-9.7 och freeridebräda. Jag väger 85 kg. Men det kompenseras av att det är grymt varmt i vattnet tycker jag.
    En annan rolig grej är att typ samtliga windsurfingmärken tillverkas i Chon Buri söder om Bangkok (väldigt nära Bangsean). Det finns väldigt få surfshops mm. men om du pratar med någon på Bangsean surfcenter så kan han fixa fram brädor. Jag köpte en JP ExciteRide 2004 för 5000:- (kronor) med boardbag.
    Lycka till
    Henke

• zoolander

Medlem
    31 januari, 2004 vid 12:47

i vilka vindar anvander man dom strl pa segel?

• ollefax

Medlem
    1 februari, 2004 vid 19:56

5000 låter snorbilligt, var den ny också?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 februari, 2004 vid 07:24

Brädan var inte ny, men jag har för mig att xcite släpptes i aug-03 så den är ju hyfsat ny ändå. Allt är snorbilligt i Thailand och brädorna tillverkas där, så det borde gå att köpa grejerna riktigt billigt. Däremot är dom knepiga att få tag på. Jag lärde känna dom som hade surfcentret, genom dom kunde man beställa JP & Starboard. En ny JP Freeride(FWS) kostade 40000 baht (knappt 8000 sek) vilket är hyfsat, men jag hade inte tid att vänta. Går säkert att hitta billigare om man fixar nån kontakt med någon på fabriken.
    Vet inte riktigt hur mycket det blåste, tippar på ca 10sm som mest. Men enligt dom så är januari inte optimalt på något sätt. Dom körde 5.0 hela dagarna varje dag i bla. maj och november, vilket borde innebära 6.0-7.0 för oss (snittvikten på thaisurfarna var ca 55 kg!). Bästa sättet att veta vilken månad det funkar bäst är nog att ringa ex. starboard. Dom har sitt testcenter/utvecklingscenter där nere.
    Jag kommer defenitivt att åka tillbaka och surfa där, dessutom tänker jag köpa med mig 1000ggr mer prylar nästa gång.
    Henke

• imported_borje

Medlem
    2 februari, 2004 vid 14:49

Här e hemsidan till dem som tillverkar de flesta brädor. Man kan givetvis inte beställa direkt från fabriken.

http://www.cobrainter.com/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.