Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Thailand – Koh Phangan
-
Thailand – Koh Phangan
Publicerad av kall på 12 september, 2010 vid 19:21Ska dit från julafton och 3 veckor framåt och undersöker såklart kitemöjligheterna.
Nån som har kitat på ön och kan berätta mer om förhållandena ?
/Håkan
kall svarade 14 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Jag va där förra året och fick vind 10dgr av 20. Dock e det lättvind som gäller så ta med det största du har:) One 2 kite är ett soft ställe med goa människor och bra häng som ligger i Bantai, mellan thongsala och hadrin.
http://www.one2kite.com -
Jag lärde mig kita på ön. Var en månad där i februari 2006. Har lite att förtälja; Det är DÅLIGA vägar när du ska åka från norr till söder om man åker mitt på ön. Så bor du i nordost så är det inte bra. Jag frågade där om det blåste in i viken någon gång (svag ostlig vind kommer att vara dominerande) så svarade killen på resorten att ”-nej, men för DIN skull så hoppas jag att det blåser så imorgon”. Så de är ju snälla & goa….
Man kan tydligen kita uppe i Ko Maa i nordväst. Annars är det ju Ban Tai i söder som gäller. Där verkar det fortfarande finnas skola, beach bar m.m. Skylten (gulsvart) om kiteboarding borde vara kvar längs huvudvägen Tong Sala-Haad Rin (full-moon-party beachen).
Ban Tai får vind tvärs från vänster så det är ok. Men när det är ebb så blir det farligt. Massa vassa stenar speciellt om du hamnar ned i lä. Våtskor är ett måste!!! Det hade inte jag i början och det blev inte kul – fast jag knallade ju runt en del på den tiden…
Ta som sagt med största bräda och kite. Då var det mycket oljeklumpar (-tillfälligt?) så se upp med det. Min kite blev sig aldrig lik igen. Ha en go’ tur! -
Ok. Vi ska ha basen på nordöstra delen, den svårtillgängliga, men mindre exploaterade.
Dock drar vi iväg på 2-3-dagars utflykter ett par ggr och då vet jag ju vart jag ska sikta på.Tack för infon !
Logga in för att svara.