Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Thailand, Phuket

• Thailand, Phuket

Publicerad av tobbekite på 12 oktober, 2008 vid 07:57

ska till Thailand, Phuket-området, i början av november. ska dit med tjejen så blir mycket sol, bad och utflykter. så det är ingen ren kite-resa, men funderar på att ta med mig kite-grejjerna o köra några dagar i alla fall.

någon som vet hur kite-möjligheterna är i närheten av Phuket?
    finns det några stränder där kitare brukar hålla till?

fghi346 svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • vogon-jeltz

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 14:00

Japp vi var där i jan/feb 2007 . och hade tur med vinden, 7 åkbara dagar .
    Under den perioden var det nog bara östra sidan som funkar. och hade det blåst så man kunde köra på västra sidan så är det jävligt trångt bland alla badande. Det är inte så fint på östra sidan men vi bodde där 10 nätter i bungalow med krypavstånd till vattnet. Tar 15 min till Patong med tuctuc från det stället.
    Dock är det störigt med tidvattnet. Men om man orkar kan man gå ut tills det blir vatten (LÅNGT).Kommer inte ihåg vad det hotellet hette som vi bodde på men det va ganska billigt och dom flesta som kita höll till på deras strand. Det va en Amerikanare som hyrde en lokal på hotellet för att ha kitekurser och sånt så det borde gå att Googla fram

• henric

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 14:27

Hallå Tobbe! ganska roligt att du kommer vara i Thailand samtidigt som mig. Jag flyger till Phuket den 5:e med tjejen men drar vidare till Koh Lanta efter två dagar och sen lite varstans. Tänkte köra lite på Koh Samui men hyr nog grejor där. Det får kosta lite för jag orkar inte släpa runt grejorna i hela Thailand. Vi kanske ses.

Vad jag vet så finns det ett eller ett par ställe i Phuket som har kite-center. Kolla kitesurfing asia på nätet så hittar du lite olika ställen. Ska du inte resa runt så mycket, ta med grejor för det kostar en hel del att hyra.

• tobbekite

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 16:32
    Henric;507833 wrote:
    Hallå Tobbe! ganska roligt att du kommer vara i Thailand samtidigt som mig. Jag flyger till Phuket den 5:e med tjejen men drar vidare till Koh Lanta efter två dagar och sen lite varstans. Tänkte köra lite på Koh Samui men hyr nog grejor där. Det får kosta lite för jag orkar inte släpa runt grejorna i hela Thailand. Vi kanske ses.

Vad jag vet så finns det ett eller ett par ställe i Phuket som har kite-center. Kolla kitesurfing asia på nätet så hittar du lite olika ställen. Ska du inte resa runt så mycket, ta med grejor för det kostar en hel del att hyra.

vilket sammanträffande 😉 om ni har lust kan vi ju ses nån gång under de dagarna/kvällarna ni är i phuket.
    vi funderade också på att resa runt lite, men känns som vi kommer försöka hålla oss i phuket och göra dagsutflykter istället. men vi får se, kanske hinner ändras. vi har bara bokat hotell de 3 första dagarna när vi kommer dit.

• bjorte

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 20:56

@Henric 507833 wrote:

Hej Henric! Jag ska vara på Koh Lanta mellan november och februari! Jag funderar på om jag ska ta med mina kiteprylar eller inte. Vet du om det går att kita denna period pga av lite vind, eller om just Lanta är olämpligt ?? jag har försökt att hitta info om kitesurfing på Lanta, men verkar heldött på den fronten…

• balluchi

Medlem
    30 oktober, 2008 vid 14:44

@Björte 509999 wrote:

Hej Henric! Jag ska vara på Koh Lanta mellan november och februari! Jag funderar på om jag ska ta med mina kiteprylar eller inte. Vet du om det går att kita denna period pga av lite vind, eller om just Lanta är olämpligt ?? jag har försökt att hitta info om kitesurfing på Lanta, men verkar heldött på den fronten…

tjenare, jag funderar också på thailand nu i november. När åker du? Man får lite olika intryck om det blåser eller ej på östkusten under nov/dec. Enligt prognosen är det ju heldött men det skall tydligen vara stabil bris där. kör oftast med en 12:a så 5-10 m/s funkar ganska fint. Nån som vet?

• hr-larsson

Medlem
    30 oktober, 2008 vid 20:15

Var där för ett par år sedan södra Phuket, Todd som Amerikanaren heter berättade att vinden brukar dyka upp först i mitten av Dec. före dess kan det vara ganska få vind-dagar.
    Kolla med att kontakta Todd via: phuket@kiteboardingasia.com
    Finns en gammal tråd på Kitenation: http://www.kitenation.se/kn/forum/index.php?topic=4428.msg28159#msg28159

Lanta är nog ganska dött, de höga bergen gör att det blir lä på strand/turistsidan, så var det när jag var där i alla fall, vindstilla !

• fghi346

Gäst
    8 december, 2008 vid 18:20

With equal passion I have sought knowledge. I have wished to understand the hearts of men. I have tried to apprehend the Pythagorean power by which number holds sway above the flu. A little of this, but not much, I have achieved. ____________________________________________________________wow goldbuy wow goldcheap wow goldworld of warcraft goldwow power leveling

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Thailand, Phuket

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.