Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › The Movement is on: Bojkotta Varberg!!!
-
The Movement is on: Bojkotta Varberg!!!
pjoter svarade 15 år, 3 månader sedan 18 Medlemmar · 29 Svar
-
hakisch;567201 wrote:liknande spaniens separatiströrelse som kräver baskien fri från spanien, varför kan inte vi kitare få ha ett eget land,om ej ok= danmark we go
Om vi varbergare anfaller danmark och sen bara ger upp. Blir inte varberg danskt då?
-
Fan va gnälligt det e i Vbg trakten hela tiden.
Insändare och egna initiativ i all ära men skall ni få till en förändring måste ni organisera er och prata med kommunen/länsstyrelsen som en organisation med ett språkrör och en namnlista på de som står bakom. Då kan även jag tänka mig att ställa upp med mitt namn.
Helt orimligt att surfbutikerna skall lida för en bojkottnig, de har inte mer att säga till om som enskilda parter.
-
Visst att bojkottning fungerar när det krävs stora aktioner. MEN, allvarligt talat, tänk efter lite nu. Hur många kan vi surfare vara som åker ner till Varberg en BLÅSIG dag? 10-20 personer MAX. I varberg och Läjet bor det 28 000. X antal personer åker förbi motorvägen ner till Malmö och tankar på shell plus alla turister som åker till Varberg. Hur mycket köper vi i Varbergs kommun förutom McDonalds och kanske en liten tankning? Noll! Vi är de enda som handlar på Surfers. Vi och vår “bojkottning” är ett piss i havet för Varberg. Troligtvis är de bara glada att vi åker därifrån.
Nä, kom med något bättre för det här vad nog det sämsta jag hört. Skriv ut rapporten, skicka in den till beslutsfattare och fågelskådare och kräv dem på ett svar. Pumpa alla kites på Varbergs torg eller vad som helst annat! Gällande insändare är det inte noggranna källhänvisningar som gäller utan namedropping! Nobelpristagare xx räcker att nämna. Inte går folk in och kollar upp en källhänvisning på Internet.
Just my two cents
-
hakisch;567196 wrote:håller me…
kan vi inte skriva på en lista där vi skänker Halland till Danmark! danskar är asköna och har god öl och fina pölsar. Skänker vi Halland och varberg till dk så blir allt perfekt och kanske t.o.m får bygga en cabel på getterön.
Om regeringen vägrar detta så köper vi miniuzis och startar krig mot danmark,direkt när dom svarar lägger vi ner vapnen “och ger oss” då har ju de sköna köpenhamnarna rätt att proclamera varbergs fästning och hela regionen.
Kräv Halland till Danmark
men allt blir så jevla dyrt då… du vet danska kronan och sånt… å sen språket, jag fattar ju ingenting…
-
Lutar väl åt att det får bli:
“A” med ring runt (hittar inte det på tangentbordet;-).
Passar egentligen mig rätt bra faktiskt, men man vill ju inte få skulden för att man sabbar för alla andra…..hm. -
Rydstrom;567837 wrote:men allt blir så jevla dyrt då… du vet danska kronan och sånt… å sen språket, jag fattar ju ingenting…
Om Halland blir Dansk så får de ju Dansk valuta oxå. Inte bra før mig men men bra før surfet 😉
Språket? Vem fan fattar det?
-
Vågorna är större på danska västkusten, så blir Vbg Danmark –> dubbel mast i Läjet?
Niclas (vindsmurflare)
-
kan vi inte skriva på en lista där vi skänker Halland till Danmark! danskar är asköna och har god öl och fina pölsar. Skänker vi Halland och varberg till dk så blir allt perfekt och kanske t.o.m får bygga en cabel på getterön.
Om regeringen vägrar detta så köper vi miniuzis och startar krig mot danmark,direkt när dom svarar lägger vi ner vapnen “och ger oss” då har ju de sköna köpenhamnarna rätt att proclamera varbergs fästning och hela regionen.
Fan vad taskiga ni kitare är, skulle aldrig vilja vara dansk :tongue:
fast då skulle man ju fått slippa hundtullen mellan dk/sverige.. jag skriver på!
-
Sverige och Danmark har ju redan krigat om Skånde… Danmark vann ju 😀
-
hela västkusten har ju varit krigsplats. blir ju så med ställen som folk vill vara på.
Av samma anledning är det ingen som krigat om den lilla putrumpan på sveriges östkust. Vem vill bo/äga nåt där? 🙂 -
pjoter;569134 wrote:hela västkusten har ju varit krigsplats. blir ju så med ställen som folk vill vara på.
Av samma anledning är det ingen som krigat om den lilla putrumpan på sveriges östkust. Vem vill bo/äga nåt där? 🙂Jorå, nog har det krigats alltid. Men det var ett tag sen. Gustav Vasa och ett gäng Dalkarlar kastade ut dansken 1523. Sen var ju ryssen här och härjade 1719. Sen dess har det varit rätt lugnt. Det är ju roligare att kriga på andra ställen än hemma liksom.
-
Inte konstigt att vi förlorade…
[ame=”http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=449272&postcount=34″]www.Surfzone.se – Visa ett inlägg – shorts utanpå dräkten??!![/ame] -
Chohoo;569162 wrote:Jorå, nog har det krigats alltid. Men det var ett tag sen. Gustav Vasa och ett gäng Dalkarlar kastade ut dansken 1523. Sen var ju ryssen här och härjade 1719. Sen dess har det varit rätt lugnt. Det är ju roligare att kriga på andra ställen än hemma liksom.
Men då handlade det ju inte om stockholm utan om andra lite viktigare delar av landet. 🙂 med jordbruk, gruvor, skog, och kitestränder. 🙂
Logga in för att svara.