Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › the ppond session habo.. film
-
the ppond session habo.. film
Publicerad av mjersen på 22 augusti, 2011 vid 21:31skanepaul svarade 13 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
petting_4;666974 wrote:slomo är ball! 🙂
slomo är steffo porr!
-
filmat med denna lilal skit kamera, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=389436
sjukt prisvärd, men ganska begränsad. e det bra ljus och man kan vara nära blir det relativt bra. -
Schnyggt!
Hur funkar det där med slomo cam etc?
Är det helt enkelt så att kameran tar tillräckligt många frames per sec för att man sedan ska kunna få en hackningsfri slomo via redigeringsprogrammet, vilket jag antar eller…?
Har för mig att GoPron i ett visst läge ska producera tillräckligt många frames men har inte märkt någon direkt skillnad faktiskt. Inte testat så noga i o f s ännu…. -
above_the_law;667064 wrote:Schnyggt!
Hur funkar det där med slomo cam etc?
Är det helt enkelt så att kameran tar tillräckligt många frames per sec för att man sedan ska kunna få en hackningsfri slomo via redigeringsprogrammet, vilket jag antar eller…?
Har för mig att GoPron i ett visst läge ska producera tillräckligt många frames men har inte märkt någon direkt skillnad faktiskt. Inte testat så noga i o f s ännu….du kan filma me gopron i 60 frp/s så då kan du halvera farten martins kamera filmar i 210 frp/s
-
JohanW;667074 wrote:du kan filma me gopron i 60 frp/s så då kan du halvera farten martins kamera filmar i 210 frp/s
Ok. Tack Johan!
Grym frp/s på Martins låda då mao.Filmade eller fotad ni något förresten innan jag kom ner och det var epic (samt fanns parkeringsplatser kvar) i Le Vallé? Vore kul att se (lite jobbigt också så klart, ha ha)!
En “dum” fråga till: Har jag rätt när jag fått för mig att det lätt blir sämre kvalité/upplösning ju fler frp/s man kör på?
-
Det beror på vad kameran klarar av.
Vi filmade förra året med en RED One i 120 fps i 2k upplösning! 🙂 blir rätt hyffsad högupplöst slomo i 30fps…
2k = 2048 x 1152 (16:9)
Ska se om jag kan exportera ut ett smakprov ikväll.
-
tror det är 640×480 eller snäppet under det, typ 420 x nånting..
sen kan den filma 420fps och 1000fps med men då ser man inte vad det e som filmas så kass upplösningen e.
jag redigerar i sony vegas 10 -
SkånePaul;667093 wrote:Det beror på vad kameran klarar av.
Vi filmade förra året med en RED One i 120 fps i 2k upplösning! 🙂 blir rätt hyffsad högupplöst slomo i 30fps…
2k = 2048 x 1152 (16:9)
Ska se om jag kan exportera ut ett smakprov ikväll.
va har du fått tag på en sådan?
Logga in för att svara.