-
The search of – Ultimate surfmusic IV
Emedans Pink Floyd´s ”The Wall” ringer,sjunger,liksom flyter igenom hjärnbarken är det då dags att ta nästa steg i utvecklingen…..
När man såsom jag ahver ifäst sitt tunga ego in i – sorry ” Daddys home cross the ocean” – den delen av den tunga metallen som kallas progressive vad gäller perfekt surfmusik måste här meddelas att det kan finnas band ni inte har i er lycksökningsresa till nästa surf:Pain of salvation – vad vore inte Eskistuna utan dessa okända hjältar på¨den oerhört vänliga och transforemerande himlen av toner enbart njutande till en befolkning förestående en tur i sitt egen eufori. Typ surf.
Wuthering Heights – men ge mig bara en stund till i bilen innan jag spänner mitt 9,0 i den okynnesvind som möter mig denna oerhört vackra dag.
Har ni missat musiken så har ni missat nåt stort.”Mother should I run for president” Mother should I trust the government”
Egentligen duger dessa båda dessa tips för att hålla den intressaerade i fullt spring… Bra motion helt behövlig nu när isen är på väg att smälta,..
Men jag hade ett tips till för den som vill höra nåt nytt på sin metallhimmel…Men det vetfan vad det var …..JO…
Gamma Ray – kanske inte helt okända men dom av oss som har AC/DC , Status Qou, Deep Purple, Black Sabbath; som husgudar kan dom ge en väg in i den nya trevliga metallhimmelen……
The search episode 1
I min besvikelse över tillståndet att inse att jag inte kunde hänga på HAGA PARK förra året gjoorde jag en compilation av de absolut bästa låtarna jag hade just då men nu har jag inte hittat den igen så alla goda tips är välkomna….
Blir det nån HAGA PARK i år ??
”Oh what a faboulos room are all these guitars yours”….
Som surfmusic duger kanske inte Pink Floyd långt men har det någonsin gjorts en bättre skiva än ”The Wall” ????
Logga in för att svara.