Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The Windsurfing Movie!!!

• The Windsurfing Movie!!!

Publicerad av dala-lama på 4 oktober, 2007 vid 16:54

Har just sett The Windsurfing Movie och den är riktigt, riktigt bra.
    Frånsett lite innomhus segling i Belgien som jag personligen inte är så het på så är filmen den klart bästa jag sett på länge länge.
    Är man slalom eller speed kille och bara vill se överriggat på plattvatten, och gippar runt bojar då kan man hoppa denna rulle, det är väl tot 10 sek av 62min.

Till alla er andra som inte sett den ännu kan jag bara säja grattis!!!
    Ni har helt klart nåt att se fram emot!! Och ja, jag skulle lätt betala 299:- eller vad den nu kostar.
    Jeeehaa!!!!
    Per

oaxen svarade 17 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • kamaaina

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 19:08

Var köper man?

• markan

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 19:25

Jag köpte från surfersparadise hemsida, 299kr och gratis frakt.. kom nästa dag tror jag..

värd varje krona förövrigt!

• kamaaina

Medlem
    4 oktober, 2007 vid 19:41

Beställd!!!

• jesper_b

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 07:50

Kul att några äntligen orkat med att göra en vindsurfrulle med lite högre ambition. Kommer ju nästan upp i bra surffilmsklass. Referenser till endless summer, otroligt fina vinklar och bra äkta drama!

(Personligen tycker jag storryn om “The return of Josh Angulo” är riktigt stark, inte minst när det är den kanske ännu mer talangfulle och definitivt ännu djupare nersupna och nerknarkade, men idag tillbaka, storbrorsan Mark som berättar – han vet vad han snackar om – 100% cred!).

Ljudet och skärpan är väl i bland inte det bästa och självklart är hela indoor grejen rätt skum, men för övrigt – skit pommes!!!!!!!

/Jesper B

• svenne

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 08:16
    Jesper_B;420063 wrote:
    Kul att några äntligen orkat med att göra en vindsurfrulle med lite högre ambition. Kommer ju nästan upp i bra surffilmsklass. Referenser till endless summer, otroligt fina vinklar och bra äkta drama!

Är hög ambition samma sak som bra? Jag tycker att de längre rullarna som publiceras här i Sverige av Peter, Gurra, Frippe, Ghetto-gänget med flera är sjukt mycket bättre än 99,76% av alla köpfilmer.

Min ref-rulle är Step into liquid, den har soul! Och ibland får ta mig tusan the movie boys här hemma till lika mycket feeling.

Men jag tar dig på orden Dala, rullen ska inhandlas. 🙂

• dr-masse

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 09:14

Jag tycker den är lite småbra, sådär…

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=52443

• jeppepeppe

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 09:18

Köpte FWD Hawaii i veckan, tycker att den har mycket soul! Helt klart en av de bättre rullarna jag har sett!

Håller med dig Svenne, amatör svensk-filmerna är riktigt, riktigt schyssta!

• jesper_b

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 11:29

Visst fasen är Gurras ghettos, mfl rullar extremt underhållande, ja bra helt enkelt. Mycket bättre än många köpfilmer tycker jag. Kvalité kan vara väldigt olika saker.

Men vad gäller många köpvindsurfingfilmer tycker jag det finns mycket att önska. Lite orättvist att jämföra med surfrullarna med betydligt högre budget, men nog håller Step into liquid, Riding giants, Blackwater, Pipeline the masters, five summer storries…. mfl väldigt mycket högre klass än de sedvanliga vindsurfingfilmerna?

Sen är det ju det där med att smaken är som baken.

Nu vill jag främst prisa the vindsurfing movie, snarare än att kritisera andra filmer.

/Jesper

• rasmus_w

Medlem
    5 oktober, 2007 vid 13:57

Jesper, jag tror det du försöker säga är att filmerna du nämner inte bara visar ball surfaction utan dessutom berättar en story. Den biten tror jag kräver rätt mycket planerande och extra jobb, så jag är inte säker på att det alltid känns värt mödan när man egentligen mest ville dokumentera senaste kanonswellet på Torö.

• kamaaina

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 08:08

Har precis sett filmen och jag ger den 4 utav 5. Grymt välgjord, bra story…. egentligen inget att klaga på men det känns som något saknas…..vet dock inte vad…..
    Helt klart värt pengarna!!

• kamaaina

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 08:10

Nu vet jag vad jag saknade… vindsurfing från Diamond Head, Oahu…. trodde jag skulle få se Robby rippa vid diamond head och inte bara north shore

• oaxen

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 08:23

Mycket Väl Godkänt, för att använda dagens betygssystem.

Skön story med lite historik och intressanta kommentarer från seglarna. Kris Ostness gör en övergripande speakerinsats som också höjer intrycket.

Höjdpunkter
    Levi Sivers übercleana Goiters. Kauli Seadis Push forward. Jason Polakows vågridning på Kap Verde. Boujmaa Giuolles Airspock. Marocko överraskade.

Litet litet minus
    Dålig kapitelindelning. Kai Lenny gjorde ingen framåt, vad jag kunde se : (

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing The Windsurfing Movie!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.