Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing There "was" something about McConkey.

  • irieman

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 13:58

    Fy fan vad tragiskt! Det var inte länge se’n jag såg en intervju med honom där han sa att han ville undanhålla vad han höll på med för sina barn, han tyckte det var alldeles för farligt.

    En grym skidåkare var han!

  • mag

    Medlem
    27 mars, 2009 vid 22:12

    Live hard – die hard!

    /Magnus

  • simpa

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 11:19

    Mycket tråkigt. Han var medveten om riskerna och att få dö på det viset han antagligen ville dö på, lycklig medan han gjorde det han älskade mest, ser jag inget tragiskt med. Det finns många andra sätt att dö på.
    Vila i frid.

  • hakman

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 18:29

    Det var otroligt tragiskt. Jag såg alltid McConkey som en av de killarna som alltid hade koll på vad han gjorde, tog stora säkerhetsmåner och alltid ledde utvecklingen framåt – under senare år i synnerhet. Detta är säkerligen en stor sorg i den amerikanska skidcommunityn nu, precis som i resten av världen. Rip.

  • johanc

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 21:51

    Surt.. Såg honom göra ett hopp ut över Argentiereglaciären för några år sedan. Det livade upp den fikapausen lite… Särskilt Guidens ord efter att han landat 2 km längre ned “Alright, good safety tip now – In Chamonix its not safe to follow tracks!”

    R.I.P.

    JohanC

  • rasmus_w

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 00:57

    Å andra sidan är väl extremskidåkning lite som motorsport på hög nivå – är man inte beredd på att dö så ska man inte hålla på med det. Man kan hålla säkerhetsmarginaler, man kan tänka sig för, men det räcker ändå med ett enda misstag för att det ska vara kört.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing There "was" something about McConkey.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.